windows of linux

ik ben aan het twijfelen of ik van windows naar linux overstap. het enige wat ik doe op windows is:

schrijven (word)
internetten
downloaden van internet (legaal)

Toegevoegd na 14 minuten:
de linux versie is: Mandriva Linux Free

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

dan maakt het eigenlijk geen verschil. Enige is dat je in linux wat meer moet rommelen om alle software erop te krijgen ed. Als je van knutselen houdt zou je een linux bak kunnen nemen. Anders is windows het makkelijkste. Of een Mac kopen, welke duurder is, maar voordelen van linux & windows combineert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kort door de bocht:
Bijvoorbeeld CentOS 5.3 installeren of Ubuntu. Prima vervanging (als je uitsluitend dat wilt doen dat in je lijstje staat) en natuurlijk gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon Ubuntu naast Windows installeren als dual boot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niks mis met linux, er is een leercurve, maar je bent vrijer om te installeren/gebruiken en aanpassen wat jij wil. Linux is bovendien een veiliger besturingssysteem omdat virussen bijna uitsluitend voor windows gemaakt worden en het lekker snel en stabiel. Ik heb een dual boot windows xp en ubuntu en dat gaat prima. Ubuntu loopt bijna nooit vast i.t.t. XP. Inmiddels gebruikt mijn vriend ook meestal ubuntu.
Voor MS Word kan je open office gebruiken en firefox is een fantastische browser. Ik gebruik ze zelf al jaren op zowel ubuntu als op XP en dat gaat prima!

Een vriend van mij is ontwikkelaar bij KDE en dat is toch ook wel een heel mooi besturingssysteem. Het ziet er allemaal heel sexy uit en is heel snel. Ik zit erover te denken om de computer op mijn werk naar KDE over te zetten. DIe is op dit moment ubuntu.
Succes met je keuze!

Ik voeg een paar links toe. De 1e is een kijkje naar hoe mooi KDE is en de 2e n 3e zijn links naar hoe je een dual boot instelt voor windows/linux.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gebruik je bij Ubuntu toch gewoon de KDE GUI ipv de Gnome GUI ?
Geen dualboot nodig. Aleen Ubuntu (installatie cd kun je gratis aanvragen). Zofra je maar geen applicaties gaat maken of applicaties gaat gebruiken die zijn gebaseerd op de Windows API, ben je met Ubuntu veel beter uit dan met welke Windows ook. Ik ban kort geleden fvoor mijn nieuwe laptop, gekocht voor hetzelfde doel als waarvoor jij hem gebruikt, overgegaan op UBUNTU. Werkt uitstekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, ik heb mijn dualboot machines ook omgezet naar alleen Ubuntu. Wine biedt soelaas voor die paar dingen die je wel met Windows moet (aldfaer bijvoorbeeld)
als dat het enige is wat je doet moet je gewoon windows blijven gebruiken,het werkt en je kunt er mee omgaan.