Hoe moet je de gebruikersnaam van de Administrator veranderen op Windows Server 2008?

Ik had een klein weekje geleden een hacker in mijn VPS. Nu onschadelijk gemaakt gelukkig. Echter is nu wel de gebruikersnaam van de Administrator naar "Lolo" veranderd. Hoe maak ik dit ongedaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Om het standaard Administrator-account te wijzigen:
1. Meld jezelf aan als Domain administrator en open Active Directory - gebruikers en computers.
2. In de console tree klik je op Gebruikers.
3. Standaard bevindt de Administrator-account zich in de container Users. Echter, als je eerder al een Service Admin subtree hebt gemaakt, kan de Administrator-account zijn verplaatst naar de Users and Groups OU in de nieuwe subtree.
4. Klik in het detailvenster met de rechtermuisknop op Administrator en klik op Naam wijzigen. Typ een de nieuwe accountnaam, en druk op ENTER.
5. In het dialoogvenster Gebruikersnaam wijzigen, wijzig je naargelang de volledige naam, voornaam, naam, Display, Aanmeldingsnaam van de gebruiker, klik op OK.
6. Klik in het detailvenster met de rechtermuisknop op het hernoemde account object, en klik vervolgens op Eigenschappen.
7. Op het tabblad Algemeen wijzig je de beschrijving zodat deze overeenkomt met andere gebruikersaccounts.
8. Op het tabblad Account pas je de Account opties aan, indien nodig.

"Lolo" zal je ergens tegenkomen, dan weet je dat je goed zit.
Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Bovenstaande betreft de domain admin account, Als het om de local admin account gaat kun je dat eenvoudiger aanpassen: Manage Accounts - Change an Account - Rename Account