Een hacker zou dit kunnen.. Maar de kans dat hij jouw pc kiest is zeer klein..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja het kan als jij je computer aan heb staan met je webcam en je gebruikt je webcam niet best is dan om er iets over heen te hangen of om te draaien ( vroeger werd het heel veel geadviseerd om je webcam de draaien maar door de webcam in je laptop word dit vaak vergeten ) hopelijk genoeg info :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan als je via msn o.i.d iets verkeerd aanklikt
maar je zult dus toch op de ene of andere manier iets toestemming moeten geven dus of en verkeerde link im msn of ene verkeerde link in je mail als het goed is vang en virus en malware scanner dit wel op
je kan het wel bemerken dat je webcam aanstaat door het ledje dat op je webcam zi, als je er geen ledje op hebt dan merkt je het inderdaad niet.

probeer eens uit of je een ledje ziet als je webcam aanstaat op de normale manier al dat zelfde ledje dan aangaat als je niet webcamt dan is er iets mis.
capthavoc
12 jaar geleden
Ja dat kan, ma je zal het wel merken.
Het lichtje van je webcam zal dan ook branden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, al zal altijd het lampje op de webcam aangaan als je die hebt. Maar zoals al gezegd kunnen eigenlijk alleen hackers dat, of mensen die toegang tot je pc hebben van afstand. Als het je niet lekker zit kun je gewoon je usb-kabel van de webcam eruit trekken, of je webcam handmatig uitschakelen in apparaatbeheer.