Ik wou Windows XP Pro installeren op mijn computer, maar die doet het niet. Kan ik nu een andere versie van Windows installeren erop?

Hij moest nog een half uurtje, en toen opeens gaf die me fouten van logboekbestanden of zoiets, alles is al gedownload maar moest nog geïnstalleerd worden, kan ik nu nog een andere versie van Windows downloaden en installeren op dezelfde computer?

Toegevoegd na 6 dagen:
Hij doet het al, na de 3e keer deed die het..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor je kan zolang je de juiste key hebt elke versie erop proberen te gooien*. Zorg bij het installeren dat je goed alle partities verwijderd anders heb je straks allerlei oude installaties op de hardeschijf staan.

Bij oudere versies kan het zijn dat je geen goede drivers vind, maar ik denk niet dat Win98 wil installeren erop.

Als je helemaal gratis en legaal wil gaan en toch alleen maar gaat browsen en mailen en niet persee MS office maar ook Open Office kan/mag gebruiken dan is Ubuntu installeren misschien geen gekke optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of dat wel of niet kan is mede afhankelijk van de reden dat XP pro niet wil installeren. Je zou eens in die logboekbestanden kunnen kijken ( als je daar nog bij Kan) waarom d installatie mislukt is. Als het een kwestie is van hardware zullen recentere versies van Windows ook niet lukken. Wat stond er op de computer dat je Pro erop wilde zetten? Windows 98? dan vergeet het maar. XP "home"? dan deze gewoon weer terug zetten. Voor de gemiddelde thuisgebruiker voegt Pro niet zo veel toe aan de gewone XP.

Suc6