Ik heb een windows vista en wil die updaten naar windows 7 is dit mogelijk?

Ik heb het getest met windowsupdater alleen een paar programma's gaan niet volgens dat.
Gaan mijn pc hierdoor versnellen en is het gratis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (4)

Ja, je kan upgraden vaan windows 7. Zie ook http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/help/upgrading-from-windows-vista-to-windows-7.

Wordt je PC sneller? In mijn ervaring is windows 7 zwaarder dan zijn voorgangers, en ik heb nog niet gemerkt dat er iets sneller is geworden.

Kostenlooos? Bij Microsoft? Nee. Helaas kennen ze dat daar niet.

Toegevoegd na 55 seconden:
De upgrade van de home versie kost je bijna 120 euro: http://www.websonic.nl/pctips/windows7/prijzenenupgrademogelijkheden.php

Toegevoegd na 18 minuten:
Overigens: Groot hinderlijk ding bij 7: Als je bv een website hebt die lang er over doet om te laden, dan blokkeert windows 7 je complete systeem. Het beeld wordt tijdelijk grijs. Ongetwijfeld om te voorkomen dat je blauwe doodschermen krijgt, maar het is heel hinderlijk dat je geen tweede app kan opstarten tijdens het wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is mogelijk. Ik zou het echter sterk afraden om Windows daadwerkelijk te updaten naar een nieuwere versie.

Windows 7 is toch wel een stuk sneller (en stabieler) dan Windows Vista dus het zou zeker een vooruitgang zijn wat dat betreft, maar een bepaalde Windows versie updaten naar een nieuwere Windows versie verpest die performance winst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er voor kiezen om een volledige of OEM versie te kopen, dat scheelt behoorlijk in de kosten. OEM licenties mogen slechts op één PC geïnstalleerd worden maar zijn goedkoper dan retail versies. Bij plaatsing van deze DVD's kun je ook kiezen voor de optie upgrade en bereik je dus hetzelfde tegen lagere kosten.
Windows 7 voelt wel degenlijk een stuk sneller aan dan Vista en heeft ook geen hogere systeemeisen. Ik ben (na meerdere tests) nooit overgestapt op Vista omdat het traag was en vaak blokkeerde als ik snel iets wilde doen. Bij Windows 7 bestaat dit probleem niet: Ik draai het nu op een bijna 4 jaar oude Dell Latitude D830, daarop werkt het uitstekend, echt een verademing.
Ik zou je wel willen adviseren om geen upgrade maar een "schone" installatie te doen, uiteraard nadat je al je documenten en mailtjes hebt gebackupt en je er van verzekerd hebt dat al je programmatuur beschikbaar is voor de nieuwe installatie. Deze procedure is een stuk complexer dan een simpele upgrade (die je altijd eerst kunt proberen), maar levert wel een "schone" PC op die zeker een stuk sneller zal gaan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertragen zal wel meevallen, Windows 7 werkt immers soepeler dan Windows Vista.