Om de IE ESC waarschuwing te disablen, moet je naar Start, Administrative Tools, Server Manager. Echter dat laatste icoontje is er niet.

Hoe kan ik dat icoontje weer krijgen of is er een bijbehorende MSC- of CPL bestand waar ik op zou kunnen dubbelklikken?

"Caution: Internet Explorer Enhanced Security Configuration is not enabled"

Onderstaande geeft IE aan, maar 't loopt dus al vast bij 't icoontje Server Manager wat niet bestaat (W2K3):

To enable IE ESC for all users

Close all instances of Internet Explorer.
Click Start, point to Administrative Tools, and then click Server Manager.
If a User Account Control dialog box appears, click Continue.
Under Security Summary, click Configure IE ESC.
Under Administrators, click On (Recommended).
Under Users, click On (Recommended).
Click OK.
To disable IE ESC, click Off for both Administrators and Users, and then click OK.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het icoontje krijg je hier niet mee terug, maar toevallig lag onderstaande vandaag voor mn neus.

Control Panel -> Add or Remove Programs -> Add/Remove Windows Components -> Naar beneden scrollen naar Internet Explorer Enhanced Security Configuration. Klik op Details en haal de vinkjes weg. Ok, Ok en het IE ESC zou verwijderd moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is 't niet - daarmee schakel je 'm inderaad uit, maar vervolgens komt de melding in mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het alleen om de melding gaat kan je als het goed is gewoon de startpagina wijzigen, misschien lees ik ook je vraag niet helemaal goed. (vandaag aan de ibuprofen dus ben er niet helemaal bij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T hielp zowaar... Al denk ik dat 't tijdelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Startpagina gewijzigd - maar nog niet bekend of dat afdoende is.