Hoe deze melding bij opstarten pc verhelpen?

Als ik mijn pc opstart krijg ik, na een scherm van 'American Megatrends', een keuzemenu waar ik het besturingssysteem moet kiezen die ik op wil starten. Ik kan kiezen uit:

- 1
- Microsoft Windows XP Home Edition

(zie ook afbeelding)
Na 30 seconden kiest 'ie automatisch de eerste als ik niets doe. Beide keuzes starten Windows normaal op, d.w.z. Windows gaat laden en het inlogscherm verschijnt.

Dit is gekomen doordat ik ook iets in de BIOS-instellingen (kan dat?) heb gedaan. Ik kreeg XP niet meer normaal aan en heb toen wat zitten klooien. Ik heb denk ik per ongeluk XP gekopieerd en die kopie '1' genoemd. Zou iemand me uit kunnen leggen hoe ik dit scherm niet meer te zien krijg en Windows in één keer start?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Tja...

Snelle workaround is: Start/Instellingen/Configuratiescherm/Systeem/geavanceerd/Opstartinstellingen/ ... en daar de lijst met besturingssysytemen weergeven op 0 seconden zetten

Toegevoegd na 12 minuten:
(via bewerken kan je dan ook de boot-ini veranderen, maar dan moet je wel weten wat je aan doen bent)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, ik heb het vinkje uitgezet en nu start 'ie inderdaad in één keer op. :] De boot.ini veranderen leek me een beetje eng en nu doet 'ie ook wat ik wil.
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goezzo! :) Vraag afsluiten dan maar.

Andere antwoorden (2)

je moet je boot.ini even aanpassen.
klik op start >uitvoeren > msconfig> boot.ini>alle opstartpaden controleren. verwijder nu 1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je mogelijk ooit een tweede besturing systeem geinstalleerd?
Dan kan het een dual boot zijn.
Deze geeft dan later de kans om te kiezen welk systeem je wilt laden.
Frank