Welke Pc is het meest geschikt voor mij tot budget van € 700,- ?

Ik gebruik mijn pc erg veel voor grafisch werk o.a Photoshop, cinema, muziek en bewerking hiervan , en administratie en andere type werkzaamheden in o.a word, Exel, Powerpoint etc.

Nu heb ik gekeken op Bol.com en mijn oog op deze onderstaande computers laten vallen, ik heb in een andere vraag(ander persoon.) gelezen dat je moet letten op de processor en de processor snelheid, en geheugen van harde schijf, en nog video kaart ..

Mijn budget is rond de 700,- (dus alternatieven qua merk/winkel mag genoemd worden)

1e pc:

Processor : AMD Athlon II X2 - AMD Athlon II X2 250
Kloksnelheid : 3 GHz
Besturingssysteem : Legitieme Windows® 7 Home Premium 64
Intern geheugen : 4096 MB DDR3 2 x 2048 MB
Max. intern geheugen : 8192 MB
Harde schijf : 1.5 TB (7200 RPM Serial ATA)
Videokaart : NVIDIA GeForce 6150 SE

prijs: 599,-

en 2e:

Processor : Intel Core i7 - i7-2600
Kloksnelheid : 3.4 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium - 64 bit
Intern geheugen : 6144 MB DDR3
Max. intern geheugen : 16 Gb
Harde schijf : 1 TB (7200 RPM Serial ATA)
Videokaart : AMD Radeon HD 6450
Videokaartgeheugen : 1024 DDR3

Prijs 700,-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De tweede is wel een klasse meer dan de eerste. Zeker de 100 euro wel waard. Welk merk zijn de PC's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar je op moet letten is vooral de harde schijf hoe meer gb hoe meer je er op kunt zeten ook is de videokaart belangrijk je moet natuurlijk goeden graphics hebben
ik zal zelf die van 700 nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hardeschijf is het laatste waar je op let, deze kan namelijk makkelijk vervangen of zoals steeds vaker gebeurt uitgebreid worden met een andere schijf. Ook kan je je dataopslag met een externe schijf of NAS vergroten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Totaal eens met tomaat, alweer.
Als je veel grafisch werk doet, en je wilt beslist kiezen uit een van de 2 die je hier vermeld,
dan moet je de tweede nemen.
De PC met ma. 16 Gb intern geheugen.

Voor grafisch werk heb je namelijk heel veel werkgeheugen nodig om een beetje door te kunnen werken, met de grootte die die bestanden vaak krijgen.

Vanwege je budget zou ik ook zeker geen Apple Mac overwegen. Die zijn veel duurder en als daar iets mee mis is ben je ook de hoofdprijs kwijt.
Dat is met een PC beter geregeld; meer concurrentie, minder prijsafspraken ("advies-prijs").

Toegevoegd na 1 minuut:
De video kaarten zijn allebei prima, maar een eigen geheugen op de videokaart maakt je grafisch werk ook veel en veel beter te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie geeft er mij zo stiekem telkens duimpjes omlaag zonder enige toelichting en voor zover ik kan zien ook zonder enige grond ? Dit is al de vierde in de laatste 3 dagen.