Wat is het grootste verschil tussen een apple besuuringssysteem en windows 7?

Toegevoegd na 6 uur:
Bestuuringssysteem......

Toegevoegd na 7 uur:
besturingssysteem......:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Software:

Windows 7 heeft een grotere software catalogus, zeker als het gaat om spellen.

Hardware/Drivers:

Alle hardware die in een Mac zit is dus door Apple uitgekozen en is er dus minder kans op fouten, maar heb je als consument minder upgrade mogelijkheden.

Virussen:

Iedereen gebruikt Windows dus een virus schrijven voor Windows is interessanter, OSX is een verre neef van UNIX en daarin is veiligheid sowieso al een groter aandachtspunt geweest, hierdoor zullen virusmakers het ook moeilijker hebben.

Gebruikersvriendelijkheid:

OSX wordt door velen als gebruikersvriendelijk gezien, ik werk persoonlijk liever met Windows, maar snap wel dat het voor velen anders ligt.

Toegevoegd na 57 minuten:
Het is tegenwoordig (sinds Apple over is op intel) heel makkelijk en door Apple ondersteunt dmv. Bootcamp om een Mac van Windows te voorzien. Andersom OSX op een non-Apple PC is haast niet te doen*.

*Kan wel met bepaalde hardware en hacks en blabla, maar is niet echt voor de simpele gebruiker weggelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als veel mensen overstappen op OSX zal het maken van virussen daarvoor ook meer gaan lonen. En dan zijn er amper virusscanners voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is OSX?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het besturingssyteem van Apple Apple>OSX
Microsoft>Windows
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, bedankt, basis kennis:)

Andere antwoorden (2)

Bij apple geen of weinig virussen. En windows 7 en bijna alle andere microsoft producten zijn instabiel en crashen vaker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je daar een bron van? Ik heb windows en nooit problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Virusscanner?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk apple fanboy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dat denk ik ook. Dat heb je echt last van tunnelvisie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds Windows XP is vervangen door 98/ME voor de thuisgebruiker heb ik weinig crashes meer gezien.
Kort samen gevat....

Apple is een hoop grafisch geweld boven op iets dat verwant is aan Unix, in de 70-er jaren het besturingssysteem voor grote mainframes met meerdere gebruikers, rekenmonsters en servers (nu nog steeds trouwens).

Windows is een hoop grafisch geweld bovenop MS-Dos, wat een beetje een schimmige ontstaansgeschiedenis heeft ergens toen de Intel 8086-port van CP-M steeds werd uitgesteld en een zekere Bill Gates een tijdelijke oplossing, PC-Dos, door verkocht onder zijn eigen naam.

Toegevoegd na 9 minuten:
Zo, ik dacht, ik ga eens lekker ongenuanceerd haaks door de bocht....

Als 20 jaar privé apple-fanaat de laatste jaren poes lief en genuanceerd gedaan over 'het andere kamp', krijgen we binnenkort de BSA op bezoek om alle nummertjes op de Windows dozen te controleren. Daar wordt je blij van :-( !!!!

Bij Apple krijg je bijvoorbeeld 'unlimited client access' als je een server licentie koopt. Bij MS moet je per 5 betalen. En dan bedoel ik mensen die met hun legale windows contact maken met een legale windows server.

Apple snapt, dat je aan een server toch nooit 100 man hangt en dan al lang een nieuwe server (met licentie) hebt gekocht dus dat per client betalen alleen maar gezeik is waar niemand beter van wordt.

Dat zijn ook verschillen. Apple heeft geen licentie codes, en een stuk minder piraterij dan Microsoft. Ra ra hoe kan dat, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Dat mijn vrouw nou toevallig ook met 'mijn' Pages licentie haar tekstjes schrijft. Who cares!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niets van je betoog maar het lijkt overtuigend, daarom van mij een plusje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat Apple zich niet zo druk maakt om licenties omdat ze er niet op leven, een Apple computer heeft een versie van Apple OSX erop geïnstalleerd. Als iedereen zijn PC zelf bouwt en een pipo koopt een Windows OEM-licentie en piraat deze tot het oneindige is MS klaar. Bij Apple kan dat niet want je kan volgens mij geen OS-loze Apple bak halen. Zelfs dan zouden ze zat verdienen aan de hardware. Hiermee geen waardeoordeel gevend aan een van beide verkooptechnieken, ik hou niet van een van beide verkoopstrategieën. MS is groot geworden door het succes van piraterij (in de jaren 90 heb ik een keer een officiele DOS diskette gezien) nu gebruikt iedereen het en code iedereen ervoor en nu naaien ze alles en iedereen erbij. Wat MS met standaarden doet is trouwens helemaal om te huilen (office en webformaten). Apple is net zo irritant als Sony, altijd met hun eigen technieken en formaten en bijbehorende dure adapters/snoeren/hardware. Altijd zoeken of je een stuk hardware er wel of niet in zou kunnen proppen. Maar dat is waarschijnlijk niet het idee van Apple, dat je er zelf iets mee doet. Uiteindelijk zijn het allemaal bedrijven die winst willen maken, ik zal niet zo snel een kamp kiezen, ik gebruik wat en dat is nu MS en soms Ubuntu maar heb geen hekel aan OSX. Gelukkig zijn er meerdere bedrijven bezig met OS'en dat bevordert alleen maar de vooruitgang, gezien ze allemaal van elkaar jatten is al die vooruitgang bij alle OS'en snel genoeg te merken. :D