Hoe verander je het opstart geluid in Windows 7?

Ik wil dit geluid veranderen in een ander geluid, maar kan deze nergens vinden bij 'systeem geluiden veranderen'.
Hoe heet dit geluid, of is het niet mogelijk deze te veranderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dit niet mogelijk, maar ik weet het niet zeker

Het beste antwoord

Toen ik ging zoeken dacht ik oh das makkelijk, even bij geluiden een ander geluid zetten, echter staat hij er niet tussen. Op een forum vond ik echter dit:

There is another way to change the startup sound of Windows 7 that was given at microsoft.com network, follow the below steps

Select an audio file of your choice and make sure you convert it to a wave file not just wav

Rename it 5080 if you are using English version of windows 7 united states language,so your audio file should be 5080.wave .(DON'T MAKE YOUR WAVE FILE MORE THEN 330 KB AS I'M NOT SURE HOW BIG IT CAN BE )

Copy (imageres.dll ) file you will find this c/windows/system32 and save to desktop also make a copy of it and put it in a safe place just in-case things don't go right for you.

Download XN resource Editor Open the imageres.dll file in XN resource editor that you have saved to your desktop find the folder that reads wave and expand it below it is a file named 5080 expand that and right click delete resource on the file named English (United States)

Select resource in XN Resource Editor then select import user resource find your file we made named 5080 and save and then exit now replace the imageres.dll file that you have made into c/windows/system32 and your good to go reboot enjoy. i have tried other ways and they didn't work for me i just played around with things and this is what worked for me

YOU MUST DO THIS IN SAFE MODE OR IF YOU HAVE A DUAL BOOT USING XP IT WILL MAKE THINGS EASY. Also make sure you un check the Play Windows start up sound before you try to change it.

Toegevoegd na 57 seconden:
De vraag is nu, of je het nog wil doen.

Toegevoegd na 1 uur:
Bewijs dat ie er in win7 niet bijstaat. Aanmelden is een andere stap dan opstarten overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt als veel te veel werk, en veel te ingewikkeld :P. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja dat dacht ik al toen ik het gepost had, dit ga je niet zomaar doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij staat hij er wel tussen hoor. Zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb trouwens Windows XP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons echt niet, zie plaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@NintendoNerd:
"Dat klinkt als veel te veel werk" Ach, als je zoiets 1 keer gedaan hebt...

Andere antwoorden (1)

In het configuratiescherm naar geluiden gaan. Tabblad geluiden, zie afbeelding.

Toegevoegd na 1 minuut:
O, ik heb Windows XP. Misschien geldt die ook voor Windows 7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt dit geldt voor XP, ik dacht het eerst ook zo op te lossen alleen staat ie er echt niet bij, het antwoord wat ik heb geplaats komt van een forum waarin ook niemand snapt waarom het niet meer kan zo.