Ik kan het start menu van Windows niet aanklikken. Hoe los ik dit op?

Ik heb een Windows PC en linksonder zit de bekende windows-knop op mijn bureaublad. Normaliter kan ik daarop klikken en dan heb ik het start-menu en kan ik allerhande programma's opstarten.

Als ik er nu op klik, gebeurt er niet veel. De knop lijkt wel iets van kleur te veranderen, maar het start-menu verschijnt niet? Ik heb een laptop en het maakt niet uit of ik met de muisknop klik op op het touchpad tik.
Ik heb net geprobeerd er met rechts op te klikken en dan verschijnt een menu met 'openen' en 'verkennen'. Als ik dan verkennen kies, dan opent ie het start menu in een soort verkenner-scherm.

Ik kan dingen wel op andere manieren opstarten, en alles lukt wel, en veel staat op mijn bureaublad, dus ik kan wel werken, maar soms is het start-menu toch wel handig!

Toegevoegd na 22 uur:
Ik ben vergeten te vertellen dat ik Vista gebruik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Log eens in als een andere gebruiker werkt het dan wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok. Bij de start button klik wordt een menu van recent gebruikte applicaties geopend. Wat nu als daar een app in staat die niet of pas na lange tijd gevonden kan worden? Bv op een externe of netwerk schijf? Het lijkt me nuttig om eens te kijken of dit lijstje van recente applicaties te resetten is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees ook dit eens: http://www.instant-registry-fixes.org/easy-steps-to-perform-start-menu-repair/
rechtse muisklik op onderste taakbalk en eigenschappen aanklikken ! dan zie je taakbalk en menu start ! klik op start en vink terug menu start aan !!
ik denk dat ie op klasiek ingesteld staat .
hoop u daarmee geholpen te hebben ! anders zou ik systeemherstel overwegen of windows upgraden vanuit opstart cd ! succes

Toegevoegd na 20 uur:
dit vorige is wel voor een xp'tje en niet voor vista !! velen hebben probs met vista ...en daar heb ik ook geen voordelige ervaring mee . Der af en xp der op ! sorry hoor