mijn computer is verkeerd afgesloten en weigert al de 4 vormen van herstart. Hoe kan ik hem weer openen?

Ik krijg de zin: u heeft niet juist afgesloten, open met de veilige module of nog 3 mogelijkheden. Bij alle 4 start hij en komt even het windows logo om vervolgens de vraag weer opnieuw te stellen. Groet Emiel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Het lijkt er op dat die computer momenteel gevaarlijk dicht bij de afgrond hangt.

Als je deze nog herstart zou ik als ik jou was als eerste backUps maken van alle bestanden die je wilt bewaren.

Herstarten kun je nu nog met een live CD van een Linux distributie.
- Je computer moet daarvoor van DVD/CD station kunnen opstarten. (leg ik zo verder uit.)

1. download bv de live CD van PClinuxOS op http://www.pclinuxos.nl/
2. Brand deze op een CD of DVD
3. stop de CD/DVD in het CD/DVD station van de kapotte computer
4. start de computer op. Als het goed is start die van CD/DVD op. Doet ie dat niet dan moet je even een tussenstap maken:

- start de computer op en let heeeel erg goed op de teksten op je scherm tijdens het opstarten. In beeld verschijn namelijk een mededeling hoe je in de BIOS van je computer kunt komen. Soms is dat ESC in drukken, soms F1 of iets anders.
- start je computer nogmaals en volg nu de instructie die eerder op scherm stond; ga de BIOS in.
- in de BIOS zoek je de optie "opstarten van CD/DVD station" in welke taal dan ook, en selecteer die als eerste. Daarna mag de machine pas van HD starten.
- sla deze instellingen op.

Laat de machine nu doorstarten, stop de CD/DVD can PClinuxOS er weer in, en herstart de computer.

Niet installeren. Gewoon starten.
Als alles OP is onmiddellijk een backUp maken van al je bestanden.

En daarna denk ik dat er niets anders op zit dan je computer opnieuw te installeren en configureren zoals je het inmiddels had.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja;
ik ga ervan uit, aangezien je je vraag nog op GV hebt kunnen stellen, dat je nog een andere computer tot je beschikking hebt voor de download. Hopelijk is dat ook zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maak op een andere computer een boot usb. En start daarmee op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
die snap ik niet ? hij boot toch al maar boot niet door naar windows
Start de computer eens in veilige modes en laat gewoon doorstarten. Als dit lukt en de pc is te gebruiken, ga dan met systeemherstel terug naar en periode toen alles gewoon werkte. Soms is een update va Windows of een driver foutje genoeg om dit te veroorzaken. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veilige modus werkt ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(PS ik geef geen duimpjes omlaag. Dus als er toch een komt; that is not me !! :-) )
ik denk dat als je echt in geen enkele veilige modus kan komen dat je windows moet repareren
dus de cd rom er bij halen of de recovery partitie aanspreken
en de zaak herstellen of helemaal opnieuw installeren
capthavoc