Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Commerciële besturingssystemen kan je niet aanpassen omdat de broncode ervan niet meegeleverd wordt. Zelfs al zou je de broncode ervan op illegale wijze kunnen bemachtigen (via een werknemer(?), disassembleren,...) mag je deze niet aanpassen omdat deze auteursrechtelijk beschermd zijn en enkel het gebruik ervan toegelaten wordt. Met aanpassen bedoel ik uiteraard het besturingssysteem op zich (kernel, stuurprogramma's, proces/geheugenbeheer,...) en niet pakweg uw achtergrond hé.

Vrije besturingssystemen zoals Linux, FreeBSD, OpenBSD,... mogen echter vrij worden aangepast.

Wat jij nodig hebt is XBMC of Mediaportal, allebei opensource (en gratis) mediacenter programma's. XBMC is geschikt voor Xbox, Windows, Mac en Linux, terwijl Mediaportal enkel op Windows werkt.

Wil je echter een OS dan wou ik je ElementPC aanraden, maar blijkbaar zijn ze hier al een tijdje mee gestopt en raden ze zelf aan om Ubuntu te downloaden met de Unity interface...

Zie bron voor link naar XBMC
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord had ik iets aan

Andere antwoorden (1)

Ja, als je over voldoende kennis beschikt dan kan dat. Beter is het om software te ontwikkelen dat in het OS kan draaien. Dat is eenvoudiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding