Hoe zorg ik dat Windows 7 de volledige 1680 x 1050 pixels van de Compaq nc8430 benuttigt?

Ik heb een compaq nc8430 laptop. De vorige eigenaar heeft er Windows 7 (32bit) op gezet.

De resolutie van deze laptop bedraagt 1680 x 1050.
De hoogst mogelijke resolutie die ik in de beeldschermopties krijg is 1024x768 (waardoor alles wazig wordt weergegeven).

Mogelijk is de driver van de GPU verouderd (deze ondersteunt ook de windows aero interface niet). Het probleem is dat de laatste drivers (2007 Windows Vista) niet lijken te werken op Windows 7.

(GPU: ATI Mobility Radeon X1600 met 256 MB video memory.)

Zijn er alternatieve drivers? (of ligt dit probleem niet aan de GPU?)

Moet ik de GPU vervangen? (zo ja, hoe moet dat?)

Kan ik Windows tweaken om de 1680 x 1050 pixels wel te ondersteunen?

Alvast super bedankt...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hallo, het is helemaal niet zo moeilijk:

Je kan gaan naar het configuratiescherm, dan beeldscherm en klik dan in het linkermenu op 'resolutie aanpassen'. Rechtsboven staat de knop 'detecteren'. Dan wordt het automatisch ingesteld.
Als dat niet werkt kan je ook nog het uitklapmenu met 'resolutie' uitklappen op de zelfde pagina.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook
Alleen is de enige optie die de laptop aangeeft 1024x768.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet op 'detecteren' drukt maar in het menuutje daaronder op 'resolutie' kan je ook gewoon de schuif schuiven naar plekken tussen de aanbevolen instellingen. Als dat niet werkt, welke versie van Windows 7 heb je? Starter of Home Premium e.d.?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
premium (32bit)
Op de achterkant van je notebook staat meestal wel een product code, serial number van de laptop voer deze in bij HP website, kijk welke video kaart erin zit (Normaal ATI) en download deze laatste drivers via

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/auto_detect.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik inderdaad geprobeerd.
Het enige probleem is dat de laatste drivers voor 'Windows vista' zijn en niet voor 'Windows 7'.
Ik heb de drivers voor vista geïnstalleerd maar deze werken niet (ook niet in compatibiliteitsmodus).
In elk geval bedankt voor het advies.