Hoe werkt DOSbox, en welke code heb ik nodig om een spel te downloaden?

Ik wil graag het spel blues brothers spelen en dat kan alleen nog met de dosbox. Vroeger speelde ik dat altijd maar heb geen idee meer hoe dat werkt. Weet iemand misschien hoe ik het spel kan openen.

Toegevoegd na 56 minuten:
ik moet dus een drive aanmaken via dosbox.
dat doe ik dan met mount c c:/
maar nu doet mijn / (slash) teken het niet in dosbox..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

DOSbox is een dos-emulator.
Dos is een heel oud "besturingssysteem".

Vroeger draaide windows als grafische interface op het besturingssysteem dos.

Later is windows een eigen besturingssysteem gaan ontwikkelen, en nog weer later is windows het besturingssysteem van Linux gaan kopiëren.

Als je geen machine meer hebt waarop Dos draait, dan zul je DOSbox, de dos-emulator moeten gaan installeren.

Hier vind je alle versies van DOSbox, voor de diverse andere besturingssystemen:
http://www.dosbox.com/download.php?main=1

De installatie handleiding voor DOSbox en voor spellen past niet hier in de beperkte schrijfruimte van GV. Die kun je wel vinden op http://www.dosbox.com/wiki/Basic_Setup_and_Installation_of_DosBox

Toegevoegd na 4 minuten:
In het kort:
- Download de juiste versie van DOSbox.
- installeer het in welke "map" dan ook.
- maak een "map" c:\oldgames aan.

Toegevoegd na 12 minuten:
- maak in die "map" oldgames de "map" aan.
- start DOSbox.exe.
- tik in na de prompt: mount c c:/oldgames

Met dat laatste commando heb je DOSbox wijs gemaakt dat de directory ("map") genaamd oldgames de home directory is van DOSbox.

DOSbox zal dan bij iedere keer opstarten automnatisch bij je spellen gaan zoeken, en jou de inhoud tonen.
Waarna jij je keus kunt maken.

NB let wel even op; als ik het goed zie is het niet gechikt voor 64 bits windows.

Toegevoegd na 15 minuten:
Tenslotte:
- Nu maak je in c:/oldgames de directory / map blues brothers aan.
- daarin installeer je je spel bluesbrothers.

Start je nu DOSbox op dan krijg je je spel bluesbrothers aan geboden om te spelen.

Toegevoegd na 18 minuten:
SLASHES ( mijn fout ! ) zijn geen / maar in DOS altijd \.
Mijn excuus .