Is het aan te bevelen om Windows 10 te downloaden zodra deze beschikbaar komt?

Ik heb Windows 7 op mijn pc en alhoewel ik een echte digibeet ben kan ik daar redelijk goed mee weg in Google Chrome. Vandaag kwam er een bericht op mijn scherm dat ik Windows 10 kan reserveren en die gratis kan downloaden als hij beschikbaar komt. Is het niet zo dat ik dan verzeild raak in allerlei kinderziektes van dat systeem? En blijft Windows 7 dan ook op mijn pc zitten zodat ik terug zal kunnen als 10 mij niet bevalt? Ik ben niet bepaald gek op een besturingssysteem met tegels.

8 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Laat 7 maar er op zitten als dat bevalt. Je doet waarschijnlijk niet veel bijzonders op je pc, dan heeft het geen meerwaarde
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een externe of extra harde schijf hebt kun je misschien een dual-boot maken. Dan kun je kiezen welke Windows je opstart ;)
http://www.howtogeek.com/197647/how-to-dual-boot-windows-10-with-windows-7-or-8/

Het beste antwoord

Of het installeren van een nieuwe versie verstandig is, hangt van je situatie af. Je geeft aan digibeet te zijn, dus je hebt waarschijnlijk weinig zin om veel tijd te besteden aan het opnieuw werkend krijgen van iets dat nu al goed functioneert.
Maar ook als je nieuwsgierig bent, zou ik het afraden om een PC waarvan je voor je bezigheden afhankelijk bent direct te upgraden. Zelf wacht ik altijd even af wat de ervaringen van de eerste gebruikers zijn. Na verloop van tijd worden de kinderziektes eruit gehaald en wordt er een service pack uitgebracht. Dan is het een stuk veiliger om het besturingssysteem te installeren.
Mocht je toch overwegen om Windows 10 te installeren, kies dan in elk geval een moment waarop je de computer niet hard nodig hebt. Houd er rekening mee dat je enige tijd nodig zult hebben om vertrouwd te raken met het systeem, maar ook om bepaalde software of hardware weer aan de praat te krijgen. Theoretisch wordt vaak gesteld dat een update of upgrade nauwelijks impact heeft, maar de praktijk ziet er anders uit.
Een ander advies is om je bestanden te back-uppen voordat je gaat upgraden. Het kan goed gaan, maar als het onverhoopt fout gaat zit je met de gebakken peren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is niet aan te bevelen. Als je tevreden bent met hoe je computer werkt, is er geen enkele reden om daar iets aan te veranderen.
8 jaar geleden
ja natuurlijk. je draait nog ook geen windows 3.11 meer. Windows 10 is wederom een voortuitgang van Windows en... bij een legale versie van Win7 of hoger, nog gratis ook. meer functionaliteit en werkt nog prettiger. kortom blijf niet in het dinosaurus tijdperk leven maar doe meteen de upgrade naar windows 10
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Het komt mij voor dat Windows 7, alhoewel niet nieuw, toch nog niet tot het dinosaurustijdperk behoort. Dit is een erg negatieve benadering van jou. En ook is het niet zo dat we alles wat nieuw is maar klakkeloos moeten omarmen. Zelf een beetje nadenken en overwegen of je er wat aan hebt kan nooit kwaad.
capthavoc
8 jaar geleden
Ik geloof dat windows 10 op dit moment eigenlijk niet meer is dan een windows 7 met iets extra's (die tegeltjes) die ik ook niet ga gebruiken
Helaas verwacht ik dat windows steeds meer in een "kooi" raakt
geen controle meer over de config scherm etc en dat ze op afstand gewoonweg heel windows steeds meer gaan "inpakken" totdat er eigenlijk geen mogelijkheid meer bestaat een systeem te veranderen
zelf niet op command line niveau
zonder dat "ze" er hun hand in hebben.
voordeel/nadeel geen illegale software film etc meer
en virussen zullen tot het verleden behoren.
Ik verwacht dat windows 7 nog harder onderuit zal worden gehaald dan vista.
Dus feitelijk zul je wel moeten, uiteindelijk, ik denk dat windows 10 agressief zal worden opgedrongen.
Het is niet aan te bevelen
Omdat niet alle apps en of games windows 10 ondersteunen. En als je het update van Windows 7/8 naar Windows 10 is alles weg als het goed is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alles blijft op de computer staan tenzij je voor een schone installatie kiest of als er iets tijdens de installatie fout gaat, wat bijna nooit gebeurd.