Is het aan te bevelen om Windows 10 te downloaden zodra deze beschikbaar komt?

Ik heb Windows 7 op mijn pc en alhoewel ik een echte digibeet ben kan ik daar redelijk goed mee weg in Google Chrome. Vandaag kwam er een bericht op mijn scherm dat ik Windows 10 kan reserveren en die gratis kan downloaden als hij beschikbaar komt. Is het niet zo dat ik dan verzeild raak in allerlei kinderziektes van dat systeem? En blijft Windows 7 dan ook op mijn pc zitten zodat ik terug zal kunnen als 10 mij niet bevalt? Ik ben niet bepaald gek op een besturingssysteem met tegels.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Of het installeren van een nieuwe versie verstandig is, hangt van je situatie af. Je geeft aan digibeet te zijn, dus je hebt waarschijnlijk weinig zin om veel tijd te besteden aan het opnieuw werkend krijgen van iets dat nu al goed functioneert. Maar ook als je nieuwsgierig bent, zou ik het afraden om een PC waarvan je voor je bezigheden afhankelijk bent direct te upgraden. Zelf wacht ik altijd even af wat de ervaringen van de eerste gebruikers zijn. Na verloop van tijd worden de kinderziektes eruit gehaald en wordt er een service pack uitgebracht. Dan is het een stuk veiliger om het besturingssysteem te installeren. Mocht je toch overwegen om Windows 10 te installeren, kies dan in elk geval een moment waarop je de computer niet hard nodig hebt. Houd er rekening mee dat je enige tijd nodig zult hebben om vertrouwd te raken met het systeem, maar ook om bepaalde software of hardware weer aan de praat te krijgen. Theoretisch wordt vaak gesteld dat een update of upgrade nauwelijks impact heeft, maar de praktijk ziet er anders uit. Een ander advies is om je bestanden te back-uppen voordat je gaat upgraden. Het kan goed gaan, maar als het onverhoopt fout gaat zit je met de gebakken peren.

Nee, dat is niet aan te bevelen. Als je tevreden bent met hoe je computer werkt, is er geen enkele reden om daar iets aan te veranderen.

ja natuurlijk. je draait nog ook geen windows 3.11 meer. Windows 10 is wederom een voortuitgang van Windows en... bij een legale versie van Win7 of hoger, nog gratis ook. meer functionaliteit en werkt nog prettiger. kortom blijf niet in het dinosaurus tijdperk leven maar doe meteen de upgrade naar windows 10

Het is niet aan te bevelen Omdat niet alle apps en of games windows 10 ondersteunen. En als je het update van Windows 7/8 naar Windows 10 is alles weg als het goed is

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100