Hoe kan ik windows 7 intstalleren op windows XP?

Ik heb gister geprobeerd om windows 7 te installeren voor 30 dagen (proefversie) maar het lukte niet.. Ik moest een nieuwe Microsoft framework hebben maar die ik heb is te oud.. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt ;))

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

heb je een cd ?
je moet dan vanaf de dvd opstarten niet vanuit xp
dus dvd erin de pc uitzetten en weer aanzetten
meestal krijg je dan te zien druk op toets om vanaf cd op te starten
is je pc wel sterk genoeg is om windows 7 te draaien

Ik wist niet eens dat er proefversies waren van windows 7 ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als een pc XP kan draaien, kan ie 99% zeker ook 7 draaien. moet alleen voldoende geheugen hebben.
Probeer eerst eens de Windows 7 Upgrade Advisor uit (http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows/downloads/upgrade-advisor) om te zien of jouw systeem wel geschikt is en aan alle systeemvereisten voldoet om Windows 7 te installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je pc te oud is, zal het niet lukken.
Je hebt ook minimaal 2 Gb RAM nodig en dat heb je waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet, Ik heb ook op mijn PC waar voreger Windows XP op zat nu Windows 7 op laten zetten.
Je kunt ook checken of je PC het aan kan met Flitskikker infotool: http://www.flitskikker.com/ Nederlandstalig!
Hij geeft je ook Advies wat je nieuw moet kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het kort: hele kleine kans dat jouw windowsXP computer zo maar met een windows 7 OS zal kunnen werken.

In het lang:
Het is niet de bedoeling van windows om backwards en downwards compatible te zijn.

Oftewel; een nieuwer windows zal vrijwel 100% zeker NIET op een machine kunnen werken die gebouwd is voor een van hun vorige windows operating systems.

Microsoft, het bedrijf dat het windows-besturingssysteem ontwikkeld, schrijft de nieuwe OS juist voor nieuwe hardware.
Het doel daarvan is omzet verhogen. Voor zichzelf en alle gelieerde software en hardware bedrijven.

Dat gaat als volgt; je hebt een nwe computer nodig en gaat naar de winkel. Daar kun je vrijwel uitsluitend kiezen uit voorgeinstalleerde machines. Dat OS werkt foutloos met uitsluitend DIE hardware.
Verkoop voor de nieuwe windows en alle nieuwe hardware die de nieuwe windows ondersteund neemt dus een enorme vlucht.
Vervolgens heb jij bepaalde programma's die je altijd al gebruikt en nodig hebt. Die moet je nu allemaal ook opnieuw gaan aanschaffen of upgraden, want de oude werken niet meer op het nieuwe OS.
Ook dat onderdeel van de brache verkoopt dus opeens weer heel erg veel.
Dit is de opzet.
In de begin jaren van de computers deden fabrikanten nog hun best hun software WEL compatibel te houden, maar al een jaar of 5 doen ze dat niet meer.
Mentaliteits verandering. Te veel dollartekens in plaats van respect voor de klant.

Er zijn er maar enkelen die daar aan weten te ontkomen.
De tekentablets van WACOM lukt het nog steeds wel.

Enige oplossing om als klant onder die geldklopperij uit te komen is overstappen op Linux.

- - -

Kortom; hele kleine kans dat jouw windowsXP computer zo maar met een windows 7 OS zal kunnen werken.

Volg de tip van Bluebuns (Blauwe billen ?) op. Misschien geeft dat een indicatie van hoe je je computer eventueel alsnog geschikt kan maken voor de nieuwere versie van windows.