Waarom vind mijn computer mijn brander niet meer?

Een paar weken geleden stond de brander nog bij alle schijfstation, maar laatst wilde ik iets branden op dvd en toen lukte dat niet, ook als ik er een cd in doe dan reageert hij niet.
1 of andere manier is hij dus verdwenen, hoe herkend de pc mijn brander weer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Verwijder de brander in Apparaatbeheer en daarna opnieuw opstarten zodat ie em weer automatisch detecteert en installeert met het "nieuwe" stuurprogramma.

Is het nog niet verholpen dan kan je nog de IDE-kabel, waar de brander op aan is gesloten, ook in pparaatbeheer verwijderen. Opnieuw opstarten zodat Windows deze ook automatisch detecteert en een nieuw stuurprogramma installeert.

Als dit allemaal niet helpt kan je de computerkast openschroeven en de IDE-kabel controleren. Controleer of deze goed is aangesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de pc laatst geopend hebt dan is er groot kans dat de kabel los geraakt is van de brander. Controleer de aansluiting van de brander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb je wat aan deze tips!
Doe een system restore naar een datum toen hij nog wel te zien was,
vervang de ide kabel
probeer de brander in een andere pc(indien mogenlijk)
Als je met Nero werkt,
start nero burning rom
zet een aantal willekeurige bestanden klaar om te branden
ga naar menu recorder
als jouw brander erbij staat dan die selecteren,dus niet de image recorder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een foutje in je register geslopen.
Goed nieuws! In dit geval is er een eenvoudige oplossing:
Ga in dit geval als volgt te werk:
Start, uitvoeren, regedit
Dan zoeken naar de term upperfilters. Verwijder dan de zin waarin dit woord voorkomt. Bestaat deze zin niet, zoek dan naar het woord lowerfilters. Verwijder de zin met dit woord erin.
Dit is vrijwel altijd de oorzaak en hiermee zijn je problemen dus zo goed als zeker opgelost.
Dit is veilig!