Hoe verwijder ik windows vista 64 bits?

Ik heb vandaag windows vista home premium opnieuw geinstalleerd. Maar nu staat er zowel de 32 bits program files folder als een 64 bits op. (Voor de x64 gewoon program files en voor x32 Program Files (x86))
Maar ik heb een 32 bits pc, dus ik heb helemaal niks aan de 64 bits versies van software. Hoe kan ik dit volledig verwijderen (/ uitschakelen)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

weet je zeker dat je hardware geen 64 bits aan kan ?
bijna elke pc is daarvoor wel geschikt tegenwoordig en 64 bits werkt echt sneller.
daarnaast zullen de meeste 32 btis programma,s gewoon werken zonder probleem, alleen wat oudere software heeft wellicht 32 of zelf 16 bits installers maar zelf die zijn wel aan de praat te krijgen.

heb je ooit de windows vista advisor toegepast ?
ik kan me voorstellen dat er wellicht wat oude printers
en misschien een videokaart niet goed mee werkt
maar als het er nu al op staat dan werkt het al
dus wellicht kun je zelf beter de 64 bits erop laten staan.
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
ik wil het wel voor je nakijken dat is snel gedaan
zie je pm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk anders even bij de reacties capthavoc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft die 4 jaar oude laptop dan wel een SLIC 2.1 bios? Anders kun je hem nooit 'genuine' maken/activeren en piept je PC dagelijks dat hij niet genuine is.
capthavoc
12 jaar geleden
maar hij draai wel gewoon of krijg je bij het installeren al een foutmelding dat deze pc geen 64 bits aan kan ?
want als hij gewoon installeert zonder verdere problemen dan lijk hij me gewoon geschikt voor 64 bits
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee of windows 64 bit tijdens de installatie met de melding komt als je het op een 32 bits systeem installeert..
capthavoc
12 jaar geleden
ik wel ;))) ik pruts wat af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké :) dat scheelt dan weer een hoop geauwehoer, ikkuh :) puntjes voor capthavoc :))
capthavoc
12 jaar geleden
vandaar ook de vraag waarom die program map x86 er af
hij is dan toch al 64 bits ?
hij installeert gewoon alles in die map op een paar uitzonderingen (echt oude proggies na)

Andere antwoorden (1)

makkelijkste is om je HD te formatteren en opnieuw Windows erop te zetten, dan ben je helemaal klaar.