Waarom gaat mijn computer van standby niet meer aan?

Mijn computer heeft de laatste tijd een vreemd probleem, namelijk dat wanneer het beeldscherm uit gaat de computer ook in een standby/slaap-achtige modus gaat. Dit staat overigens niet zo ingesteld (alleen dat de monitors uit gaan na een tijdje, maar de computer hoort gewoon door te draaien).

Als ik mijn werk wil hervatten is dat niet meer mogelijk. Mijn linker monitor schakelt nog wel naar actief en geeft zwart beeld, maar mijn rechter monitor schakelt niet eens meer in.

cntrl+alt+del werkt niet
Aan/uit knop werkt niet
Muis verhelpt het niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet maar misschien helpt dit je op weg. Ik heb zoiets dergelijks gehad omdat mijn computer vol stof zat dus de cpu raakte oververhit omdat de ventilator niet meer goed zijn werk kon doen. met een soortgelijk probleem als gevolg.
Ik kreeg de pc vanuit de standby modus niet meer aan. Ik denk echt dat je een expert nodig bent want het kan natuurlijk met je hardware te maken hebben, maar even de kast open maken en kijken of hij vol stof zit kun je altijd zelf even proberen.
Ga je schoonmaken zorg er dan voor dat je de ventilator vastzet zodat hij niet als een gek gaat spinnen/draaien als je bijv de stofzuiger gebruikt want daar kunnen ze niet tegen ;)
Of maak hem schoon met een kwastje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het voor windows is, configuratiescherm -> via energy beheer, daar kun je alles instellen voor mac is het : appeltje (boven in menu), system preferences en dan energy saver
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hem inderdaad ook even schoongemaakt, maar dat was het probleem helaas niet. @Senior, dat staat allemaal goed ingesteld. En met deze instellingen zou hij niet op standby moeten gaan. @WhiskyBravo, jup eigenlijke elke toets wel geprobeerd.

Antwoorden (1)

Kijk via energiebeheer de instellingen nog eens na. Wat je ook nog kunt doen is in de root van je c: schijf staat een hiberfil.sys bestand verwijder dit als de computer is opgestart. Het kan zijn dat dit bestand corrupt is. Zie je het bestand niet zet dan via de verkenner in het menu extra en dan op map opties, dan het tabblad weergave en zet daar aan dat verborgen en systeem bestanden weerveven aan.
Daar na zie het bestand wel.
Gebruik ook het programma cclean dit is gratis en via google makkelijk te vinden dit programma scant je computer en verwijdert veel junk waarvan je neit eens weet dat je het op je pc hebt staan.
Om de computer uit te zetten als hij is vast gelopen houdt dan de aan\uit schakelaar 4 sec. ingedrukt dan gaatt de pc wel uit.

succes