Al mijn mappen op de computer zijn een snelkoppeling geworden door ws. Een virus, hoe kan ik dit herstellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Heb je al cc cleaner zo ja download dan spybot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga gewoon met configuratie naar systeemherstel en pak een datum van (ver) voor de datum dat dit heeft plaatsgevonden. Hiermee zet je de computer terug in goede staat. Enne het is geen virus hoor. Je hebt ergens op een verkeerde knop gedrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is absoluut een virus!!

Eerst verwijderen met malwarebytes antimalware.
Hierna beslist niet meer op de bestanden en mappen op je usbstickje klikken, anders wordt het virus opnieuw geinstalleerd!!!

Daarna: start, uitvoeren
Type nu: cmd (enter indrukken)
Type nu de letter van je usbstickje, gevolgd door een dubbele punt en een backslash, bijv: e:\ (enter indrukken)
Type nu: attrib -r -a -s -h /s /d
Sluit het venster en ga naar je usbstick met de windows verkenner.

Je ziet je mappen weer staan, maar ook de nepmappen (snelkoppelingen) en een map met het virus. Verwijder de nepmappen en de virusmap en je bent klaar!!

Klinkt moeilijk, maar is het niet!

Let op:

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat het virus heeft gedaan is jouw mappen verstoppen, ze zijn er dus nog wel en ook gewoon nog intact, de mappen die je ziet zijn nepmapjes. Wanneer je hierop klikt wordt heel de pc geinfecteerd en niet meer alleen je stickje.

Het commando attrib... zorgt ervoor dat jouw mappen en de virusmap weer zichtbaar worden gemaakt, zodat je de neppers kunt weggooien :-)

Succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
P.s. Laat je even weten wanneer het gelukt is? Misschien hebben andere mensen hier ook wat aan!

Toegevoegd na 16 minuten:
Excuses, ik zie nu dat je schrijft dat de mappen op je pc ook zijn geinfecteerd, ik veronderstelde dat je usbstick alleen nog maar was aangetast... Weet je zeker dat dit echt zo is? Dat gebeurt nl. zelden.
In dat geval dezelfde procedure, maar dan met de letter van je systeemschijf ipv die van de usbstick.

Ik hoop dat je het nog kunt volgen, anders gewoon vragen, dan wisselen we even emailadressen uit :-)

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima! Goede vlucht!