Mijn laptop kan niet updaten naar Windows 8.1, waarom?

Mijn HP Pavilion dv7 wil niet upgraden naar Windows 8.1.
Het downloaden gaat prima, vervolgens start de installatieprocedure wat ogenschijnlijk ook goed gaat. Maar nadat de laptop zichzelf uitschakelt en opnieuw opstart blijft het scherm zwart.
Als ik dan maar met de aan/uit-knop mijn laptop opnieuw opstart, krijg ik de melding dat Windows weer wordt teruggezet naar de oude instellingen.
De laptop draait nu op Windows 8.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om win 8.1 te kunnen instaleren moet je huidige voorzien zijn van alle updates
waaronder KB 2871389.
Is er iets fout gegaan deze update dan zie je de update 8.1 wel staan en kan je hem ook vanuit de store instaleren, maar uiteindelijk gaat het met het laatste mis.
En dat is volgens mij ook het probleem met jou machine.
Controleer eerst eens alle updates en als alles binnen is doe je nogmaals de installatie.
Lukt dat nog niet, verwijder dan de updates en doe een herstart.
Vandaaruit installeer je opnieuw de updates en probeer daarna nogmaals 8.1 te installeren.

Het knelpunt van 8.1 is juist de voorgaande updates.