Als ik windows afsluit, blijft ie staan op het scherm "de computer wordt afgesloten", maar hij gaat nooit uit. Hoe los ik dit op?

Uiteindelijk moet ik hem uit zetten door de softboot knop 5 seconden in te houden. Maar dat lijkt me niet heel goed voor de data integriteit op de schijf...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik ook wel eens. En bij het opstarten dan staat de cursor soms ook vast en kan ik ook niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry. Win XP, met SP3

Het beste antwoord

Wat je eenvoudig kunt controleren is het volgende. Ga naar het Windowsregister via het Startmenu en Uitvoeren. Typ regedit en klik op [OK].

Open in de linker kolom de map HKEY_CURRENT_USER en open vervolgens de map Control Panel en Desktop. Controleer nu de waarde die staat opgegeven bij PowerOff Active. Deze zou op 1 moeten staan. Als dat niet zo is, dubbelklik dan op de huidige waarde en verander deze in een 1. Wellicht sluit de PC nu weer naar behoren af.

Verder kan het ook bv liggen aan de chipset-drivers van het moederbord van je PC die corrupt zijn

Maar je weet vast wel wanneer t probleem begon allereerst check ff of je systeem de laatste updates wel heeft (windows update doen)
En probeer s je pc te herstellen naar een eerdere datum toen ie wel nog goed was

Er is helaas niet 1 passend antwoord want het kan verschillende oorzaken hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows is up to date. Herstellen gaat te vaak fout dus daar begin ik niet aan.
Dus ik zal mn moederbord drivers inderdaad eens updaten en kijken of die regkey van jou werkt.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De waarde stond op 0, dus voila, uw 10 punten.

Andere antwoorden (1)

Je zou eens in de eventlogs kunnen kijken.
(configuratiescherm>systeembeheer>logboeken) of er iets te ontdekken valt.

Als alternatief kun je hibernate gebruiken bij afsluiten.
(Shift toets gebruiken bij keuzescherm standby-afsluiten-herstarten etc)