Hoeveel schijfruimte neemt Windows 7 of Windows 8 in beslag met alle updates en Office pakket?

Hallo, ik wil een zo klein mogelijk SSD halen. En regelmatig Windows opnieuw er op zetten middels Norton Ghost. Enige wat ik er op wil hebben is Windows 7 of 8 (afhankelijk vd schijfruimte die ze in beslag nemen) alle updates/patches/frameworks (ook in de toekomst), Office pakket, een kleine antivirus (zoals NOD32) en wat kleine basisprogramma's, zoals Flash player, Adobe Reader, VLC, etc.

Mijn vraag is: Hoeveel schijfruimte neemt dit in beslag? Ik kan alleen maar op internet vinden hoeveel een 'kale' installatie in beslag neemt (bijv. zonder updates) dat is ong. 8 GB.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
120/128GB is toch het minste wat je wil. Bedenk ook dat programma's op een tweede schijf (D:) niet meer werken als je het OS herinstalleert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke versie van W8; er zit nogal verschil in de groottes

Het beste antwoord

Windows 8 rond de 50 GB.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf een 128GB schijf in mijn laptop zitten, en dat is genoeg voor windows 8 een aantal programma's waaronder zeer grote, en wat games. In principe is 64GB dan genoeg, maar 128GB is persoonlijk wel aan te raden, zodat je ook documenten, muziek en afbeeldingen op je SSD kan zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil juist alle overige bestanden (zoals films, foto's, documenten) opslaan op een 'gewone' harde schijf op de PC of op een externe/NAS. Daarom heb ik weinig SSD-ruimte nodig. Gamen doe ik nooit op de PC, maar op me PS3. Tot nu toe is jou antwoord de beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Documenten en andere bestanden die aan verandering blootstaan ga je niet op je SSD willen hebben. De levensduur van een SSD wordt gemeten in een aantal schrijfbewerkingen. Daarom mag je een SSD ook niet defragmenteren. Documenten worden vaak regelmatig bewerkt en kunnen dan dus de levensduur van een SSD beperken.
windows 8 neemt zelf ong. 20 gb in beslag. misschien bedoel je met updates windows 8.1. de preview neemt 2.7 tot 3.8 gb in beslag. en office neemt 1.40 gb in beslag. dat komt uit op ongeveer 25.2 GB.