Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Daarvoor moet alle datum velden in de zelfde kolom staan.
Als dat zo is selecteer het hele spreadsheet kies data en daarna selecteer kies de kolom om te selecteren en ok.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Dit is de beste manier.
+

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet zeker welke versie van Excel ik heb, maar bij mij werkt het in ieder geval als volgt: gegevens invoeren in een kolom (in jouw geval staan deze er dus al in), de kolom selecteren door middel van het aanklikken van de kolomknop (= de knop met de letter bovenaan de kolom) en vervolgens op het tabblad gegevens in het derde blok van links sorteren aanklikken. Er verschijnt nu een menuutje waarin je eenvoudig kunt aangeven hoe je de kolom wilt sorteren. Eventueel kun je hier ook nog een tweede sorteerniveau toevoegen. Dan worden de gegevens ook nog gesorteerd op basis van een tweede kolom. Dat is een handige optie als je bijvoorbeeld per datum de namen van mensen alfabetisch wilt vermelden.
Ik hoop dat het je op deze manier lukt.

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Excel 2010 is dit heel simpel.
Selecteer de bovenste rij.
Schakel filter in (ik heb de knop standaard op de balk staan)
Klik op pijltje van het filter van de rij waar de data staan en maak de keuze waarop je wilt sorteren.
Voorwaarde is wel dat alle data in dezelfde kolom staan en in het zelfde format zijn ingevoerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding