Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een nieuwe laptop gekocht. Deze laptop heeft geen CD-speler of floppy-speler. Nu wil ik graag een back-up van windows maken. Hoe doe ik dit?

Kan dit met een USB? Hoe groot moet die dan zijn? Kan dit met een externe harddisk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
628
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk een netbook of een mini laptop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat het om de data of wil je echt windows weer compleet terug kunnen zetten? Als het laatste zo is dan zijn onderstaande antwoorden niet echt zinnig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je hebt van die dvd-rom lezers die je kan aansluiten op je pc met een usb-aansluiting. Het lijkt me het slimst op die te gebruiken. Verder kan je ook nog online back-ups maken. Zoek daarvoor even op Google, of een andere search engine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een backup maken op een externe harde schijf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een USB stick van ongeveer 17 gig...!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best op harde schijf, met Norton ghost of acronis

Toegevoegd na 28 seconden:
(Externe (usb) (of liever sata ) harde schijf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ikzelf gebruik backup van ziggo en dropbox. dropbox is gratis tot 2gb... voor rond de 8 euro per maand heb je 50gb.
bij ziggo heb je 5gb gratis.. voor 4,95 per maand heb je unlimited space...

op deze manier heb je geen externe spul nodig, en hoef je ook niet bang te zijn dat je je dingen kwijt raakt, omdat een externe harde schijf ook kan crashen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit: Je moet wel internet van ziggo hebben, om gebruiik te kunnen maken van hun online backup!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om 17 gigabyte te uploaden is ook niet alles. Daarnaast: als je internet het niet doet zit je.
Beste is toch gewoon een externe harde schijf.'t Is een back-up, dus een kopie, de kans dat beide schijven tegelijk crashen mag verwaarloosd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om 17 gigabyte te uploaden is ook niet alles. Daarnaast: als je internet het niet doet zit je.
Beste is toch gewoon een externe harde schijf.'t Is een back-up, dus een kopie, de kans dat beide schijven tegelijk crashen mag verwaarloosd worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding