hoe groot moet ik het virtual memory instellen van een vista 32bits machine met 4 gig intern geheugen.

ivm de maximale adresseermogelijkheid van 4 gig. door een 32bits os.

Toegevoegd na 16 uur:
ok. Standaardinstellingen van vista hoeft niet de snelste te zijn.
meer uitleg:
Vista 32 bits kan in principe maar 3 gig aansturen, de andere 1 gig is bij mijn weten gereserveerd (denk aan videokaart etc).
Waarom dan gebruik maken van trager swap geheugen? Ligt het niet voor de hand om het virtual memory helemaal uit te zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

De eerste reactie is: Waarom handmatig instellen? Dat doet Vista helemaal automagisch.
De afmetingen die Vista aan je swapfile geeft is de grootte van je RAM + 300 MB. Die zou ik aanhouden.
AWM
14 jaar geleden
Als je een microSD slotje op je machine hebt, prop die vol met een 2 of 4, of 8 gieg sd kaartje (Wel een snelle) en zet ReadyBoost aan. Scheelt een heleboel.

tip van Rob. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij machines met veel geheugen kun je inderdaad ervoor kiezen om geen virtual memory te gebruiken. Onder linux werkt dit prima. Bedenk wel dat als een programma uit geheugen loopt hij waarschijnlijk zal crashen op dat moment.