Waarom heet Internet op Apple safari?

Om op een Apple op Internet te komen, moet je op 'safari' klikken, en safari ìs Internet. Hoe komt het dat op een Apple Internet Safari heet? Is daar een reden voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even http://nl.wikipedia.org/wiki/Browser lezen dan heb je misschien meer een idee wat het verschil is tussen internet en een browser.

Het beste antwoord

Safari is inderdaad een webbrowser; maar het is misschien nog niet helemaal duidelijk wat een browser is.

Een browser is eigenlijk niets meer dan een programmatje voor het weergeven van een website. Als je met het internet verbonden bent en er géén browser op je computer staat geinstalleerd zou je wel iets kunnen downloaden maar geen websites bekijken omdat dat nou juist de taak van een browser is. Een browser geeft een website pagina weer. Je kunt dus ook in verbinding staan met het internet zonder dat er een browser is geinstalleerd zoals internet explorer, chrome, firefox of in jouw geval safari
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij Apple heet internet gewoon internet. Safari is de naam van de browser die je gebruikt om op internet te surfen. Er zijn ook andere browsers, zoals Firefox, Chrome, etc.
bamibal
12 jaar geleden
Safari is de browser van Apple, net zoals de standaard browser van Microsoft Internet explorerer heet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt er met 'safari' een link gelegt met het op onderzoek uitgaan, zoals je ook bij een echte safari doet. Op internet kun je ook op onderzoek uitgaan en van alles ontdekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
internet is gewoon internet

de naam van de browser, het programma dat je gebruikt om op internet te lezen en surfen en die apple gebruikt is safari

net als Firefox een naam is voor een browser

Google chrome

en explorer (internet explorer)
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Explorer en Internet Explorer zijn niet hetzelfde.
dit is gewoon de browser van apple. zoals je firefox, Inter explore enz. Het is gewoon ontworpen voor de gebruikers van apple. maar volgens mij als je op een windows zit kan je ook safari installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de browser van apple heet Safari, net als je Chrome en firefox hebt, je kan deze ook voor de pc downloaden