Als ik vanuit Windows XP Windows 7 installeer, maakt Windows XP dan automatisch een partitie aan voor Windows 7? Op internet staat van wel

maar hoe weet XP dan hoe groot die partitie voor Windows 7 moet zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor €60 koop je al een nieuwe harde schijf. Als je hier W7 opzet loop je niet het gevaar dat de 2 versies elkaar gaan bijten. Je zou ook een VMWare kunnen proberen. Dat is een virtuele installatie waar je ook Linux in kan draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat gebeurt niet. Windows 7 (ook de upgrade) voert een schone installatie uit. Je bent Windows XP daarna kwijt. In principe wordt Windows 7 over de gehele schijf geïnstalleerd, hoewel je op mogelijkheid hebt daar wijzigingen in aan te brengen.

Je kunt, zo je wenst, wel handmatig ervoor zorgen dat Windows 7 op een aparte partitie geinstalleerd. Als je daarna een bootmanager installeert kun je voor het opstarten kiezen welke van de twee je wilt starten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt een partitie extra van circa 100 mb.. dus niet echt relevant om je bang voor te maken ofzo!

Deze 100 mb heeft het systeem in gebruikt bij een eventuele crash of opstartproblemen.

Toegevoegd na 28 seconden:
gebruik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus er wordt automatisch een partitie aangemaakt als je windows 7 installeert en mijn xp blijft er ook nog opstaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope dat zijn twee verschillende zaken. (1) Als je XP wilt houden, maak je eerst een 2e partitie aan. Dit kan niet met win XP alleen, heb je een partitiemaker voor nodig. Dan heb je dus twee partities waarvan je er een met XP hebt en de volgende ga je WIN7 opzetten. Die partitie waar WIN7 opkomt wordt geknipt in twee delen, namelijk een van 100MB en de ander met de rest MB's
Totaal 3 partities (2) Je installeert WIN7 over XP heen. XP verdwijnt, WIN7 wordt geinstalleerd + een partitie van circa 100MB
Totaal 2 partities
Als je 7 over een xp vesie instaleerd zul je de oude versie terug vinden onder windows.old.
Daar staan alle onderdelen onder weggeschreven en die kun je naarbelieven weer terug zetten. De rest kun je eventueel daarna verwijderen.