Hoe kan ik de C drive volledig formateren?

Na een aantal grote virussen op mijn computer gehad te hebben, heb ik windows opnieuw geïnstalleerd.

Maar helaas heeft dit niet geholpen, ik zou graag ALLES van mijn computer willen verwijderen o.a. de C Drive. En vervolgens Windows opnieuw te instaleren.

Kort gezegt wil ik écht alles verwijdert hebben, en een nieuwe aangekochte windows 7 ultimate erop zetten met cd.

Ik heb het al geprobeert met de cd, zondat bestanden te behouden te downloaden. Maar alsnog blijft er ene heleboel gegevens in de C Drive staan.

Bedankt voor jullie tijd, en antwoorden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan dit doen door op te starten van een "live-cd". Tijdens deze sessie kan je de harde-schijf opnieuw indelen of formatteren. De live-sessie kan dan afgesloten worden en je kan dan opstarten van de windows-cd.

Bronnen:
http://www.ubuntu.com/download

Wil je echt alles verwijderen, start dan de computer op van cd/dvd. Dit hangt er van af waar je Windows opstaat. Haal de volledige partitie weg waar je besturingssysteem op staat. Dit is meestal de C Schijf of ook wel Boot genoemd. Maak dan een nieuwe partitie aan en formateer deze. Virussen en andere troep ben je dan op je C schijf wel kwijt. Hoe het met andere partities zit kan ik niet beoordelen. Maar dat was ook niet de vraag. Via onderstaande link kan je ook veel vinden. Succes

Bronnen:
http://www.schoonepc.nl/

Je had beter gelijk aangegeven dat het een notebook betreft. Heb je drivers? oftewel heb je de software voor het notebook zelf? Ik denk van niet, die zul je dus te pakken moeten zien te krijgen. (via google kun je ook hier wel aankomen, hoewel je natuurlijk precies moet weten wat je allemaal wel of niet nodig hebt) Of van de recovery herinstalleren. Hoe dit precies moet hangt af van de fabrikant en het type, kijk in je "manual", of google naar de gebruiksaanwijzing van het specifieke model. Als je eenmaal zeker weet dat je alle benodigde software bij elkaar hebt, kun je met de Windows installatie schijf (dvd)in de la de machine opstarten vanaf die schijf. Windows vraagt dan wat je wilt: wilt u installeren? ja natuurlijk, daarna vraagt ie ook of je wilt formatteren. Uiteraard. De C schijf, of, als je met alle drivers van buitenaf wilt en KUNT installeren, de hele harde schijf. Als je van recovery wilt herinstalleren, en daarna de nieuwe windows eroverheen, moet je eerst met de dvd in de la alleen formatteren (de C partitie), dan de recovery uitvoeren, en dan de nieuwe windows eroverheen (installeren met behoud van gegevens) Ik hoop dat je het nog kunt volgen, de uitleg hiervoor was bondiger, maar niet geschikt voor een notebook.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100