Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de C drive volledig formateren?

Na een aantal grote virussen op mijn computer gehad te hebben, heb ik windows opnieuw geïnstalleerd.

Maar helaas heeft dit niet geholpen, ik zou graag ALLES van mijn computer willen verwijderen o.a. de C Drive. En vervolgens Windows opnieuw te instaleren.

Kort gezegt wil ik écht alles verwijdert hebben, en een nieuwe aangekochte windows 7 ultimate erop zetten met cd.

Ik heb het al geprobeert met de cd, zondat bestanden te behouden te downloaden. Maar alsnog blijft er ene heleboel gegevens in de C Drive staan.

Bedankt voor jullie tijd, en antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag zou ik specifieke antwoorden krijgen, ik ben een leek met computers. Dit betreft mijn dochter haar notebook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het gaat erom dat je je C drive niet vanuit windows kan formatteren. Dit omdat windows dan zichzelf moet verwijderen.

Wat wasgetekend als optie noemde, is het gebruik van een live CD/DVD. Met ubuntu als voorbeeld. Ubuntu is namelijk, net als windows en mac OS, een besturingssysteem. Maar ubuntu geeft je de mogelijkheid om ubuntu uit te proberen zonder dat je het hoeft te installeren,vanaf de live CD/DVD dus.
Dat uitproberen maakt het ook mogelijk om de C schijf helemaal te formatteren, want het besturingssysteem draait op dat moment op de CD/DVD, en niet op de c schijf zelf.

Hoe gaan we dit dan flikken?
1. Live CD/DVD maken.
ga naar http://www.ubuntu.com/pre-download?destination=desktop&distro=desktop&release=lts&bits=32 (dit is een rechtstreekse link naar de download. Als het goed is download je nu een .iso bestandje.

Als de download klaar is, kun je dat iso bestandje branden naar een CD. Dit moet wel op een speciale manier. hiervoor hebben we bijvoorbeeld imgburn nodig.