Hoe zorg ik dat Windows Mail ontvangen e-mails niet meer als 'verdacht' markeert?

Ik krijg vaak e-mails binnen die Windows Mail als 'verdacht' beschouwt. Onder meer alle mails van Facebook maar ook van zakelijke relaties.
Er staat dan in een rode balk bovenaan de mail: 'In Windows Mail wordt dit bericht als verdacht beschouwd etc.' In werkelijkheid zijn de mails niet gevaarlijk.

Hoe leer ik Windows Mail dat deze afzenders niet gevaarlijk zijn? Ik heb het al geprobeerd met de optie 'Ongewenste e-mail' --> 'Afzender toevoegen aan lijst met veilige afzenders', maar dat hielp niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja heb ik ook , was nog niet zo lang geleden nooit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eddijst: Het werkt! Ik kreeg net een Facebookmailtje zonder rode balk.
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb ik ook van facebook, heel vervelend

Het beste antwoord

volgens mij kan je ook via die rode balk aangeven dat dit bericht vertrouwd is ?
ik werk zelf niet met windows mail maar volgens mij als je dat gebruikt is de volgend email van hetzelfde adres wel normaal
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan inderdaad op de knop 'Blokkering opheffen' klikken. Links in het e-mailbericht zelf worden dan weer klikbaar. Maar een volgende mail van diezelfde afzender heeft dan weer die rode balk.
capthavoc
11 jaar geleden
de melding is lastig maar normaal
zolang de mail niet in de spambak wordt gezet is er niet aan de hand
Elke link of bijlage in een mailtje wordt gezien als potentieel gevaarlijk.
en dus wordt je toch gevraagd elke keer weer om deze te
bevestigen.
maar het gaat dus niet zozeer om de afzender
probeer deze zie links eens http://computertotaal.nl/software/23326-mails-niet-blokkeren-in-windows-live-mail.html
capthavoc
11 jaar geleden
deze is wel voor windows live mail zie ik nu
maar wellicht helpt het ook met gewoon windows mail ?
succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Jouw link bracht me op het idee om eens op in het menu 'Extra' te kijken. Daar vond ik een regel 'Opties voor ongewenste e-mail' en weer een klik verder een tabblad 'Phishing'. Daar heb ik de optie 'Bescherm mijn Postvak IN tegen berichten met mogelijk phishingkoppelingen' uitgevinkt. Zou best kunnen dat dat dat de oplossing is. Zodra er weer een mail van Facebook binnenkomt, weten we het.
capthavoc
11 jaar geleden
zolang je dan mailtjes die je niet vertrouwd dan maar handmatig naar de spam gooit
moet dit lukken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het grappige is dat dit 'phishingfilter' de echte phishingmails gewoon doorlaat. Die ontvang ik regelmatig, ze worden niet gemarkeerd met een rode balk. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het werkt! Ik kreeg net een Facebookmailtje zonder rode balk.
Ritsuka
11 jaar geleden
Goed idee, ga ik ook proberen

Andere antwoorden (1)

Met de RECHTER muistoets klikken in de rode balk, en dan daar kiezen dat je de afzender vertrouwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tip, helemaal niet aan gedacht.