formateren van harde schijf met xp en drie partities in welke volgorde moet dit . daarna komt er windows 7 op en word de hardeschijf in 2 partities

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Maakt niet uit, je kan ze allemaal weggooien ongeacht de volgorde en vervolgens twee nieuwe partities maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je via windows formatteert, eerst de 2 partities waar geen windows opstaat, afsluiten, dan de cd van win7 erin, ik neem aan dat je win7 op dezelfde partitie wilt installeren als xp, de schijf selecteren (de partitie dus) en dan wel selecteren dat je de schijf wilt formatteren, anders installeert hij win7 gewoon over xp.
dat moet het doen, succes.

Toegevoegd na 11 minuten:
oeps, niet goed gelezen...
die 2 partities die je moest formatteren, verwijder je gewoon.
dit kan bij start>bureau accessoires>systeembeheer>computerbeheer>opslag>schijfbeheer.
dan ga je op de partitie staan die je wilt verwijderen, doe dit niet met de xp partitie, klik rechtermuis en dan volume verwijderen, doe dit ook bij de andere partitie, heb je dit gedaan, ga dan met je muis op de niet-toegewezen plek staan en klik rechtermuis>nieuw eenvoudig volume, doorloop de stappen, en zie hier, een nieuw volume.
en overigens, de xp partitie formatteer je dan nog steeds zoals ik eerder al uitlegde.
wil je het anders, dan moet je een tooltje gebruiken, deze hebben wij naar mijn weten alleen nog maar op floppy, maar daarvoor moet je even op internet kijken.
dit is de makkelijkste manier, andere manieren zijn lastiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een dvd hebt met Windows 7, hoef je die maar te starten, en krijg je onderweg vanzelf de vraag hoe Windows 7 de schijf moet verdelen. Daar geef je dan de gewenste partitie grootte op en "gaan met die banaan"