Als je Ubuntu installeert blijf je dan 2 besturingssystemen houden?

Wat als je Ubuntu installeert, behoud je dan bijv. Windows 7 en kan je in het beginscherm kiezen tussen twee besturingsprogramma's of werkt het niet zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat U bedoelt bestaat wel degelijk ! Van de volgende Ubuntu versie is bekend,dat er inderdaad gekozen kan worden tussen Windows of Ubuntu. Het is dus dé ideale manier,om aan Ubuntu te proeven :

http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/windows-installer

Lees goed,wat de mogelijkheden zijn . Succes en veel plezier er mee.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je de HDD maar niet formateerd,, dacht ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar voor je Ubuntu gaat installeren zul je eerst je harde schijf moeten partitioneren. Dit kun je doen door me je rechter muisknop op "deze computer" te klikken, dan klik je op "Beheren".

Ubuntu heeft een hele goede install manager, dus je hoeft alleen maar jou angemaakte partitie te selecteren.

Wees wel voorzichtig als je Ubuntu voor de eerste keer opstart, omdat je dan de partitie moet selecteren waarop Ubuntu wordt geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je :C opdelen in 2 partities. Dat kan ik de installatiemodules van Ubuntu. Dan installeer je het. Dan krijg je na de bios van de pc je boot.ini keuze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel makkelijk download Ubuntu van hier : http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
Brandt de ISO en start je PC opnieuw op met de CD erin. Je kan dan gewoon kiezen om Ubuntu naast je huidige Windows te installeren. Bij het opstarten zal gevraagd worden welk OS je wil starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, dit is het antwoord waar de TS wat aan heeft.
Dat moeilijke gezwam over handmatig partitioneren, allemaal nergens voor nodig. Gewoon een iso branden (wel op de goede manier, want dit wordt ook nog wel eens fout gedaan) en opstarten vanaf de cd/dvd, de rest wijst zich vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep heb al eens een .ISO bestand zo op een CD gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd het enige JUISTE antwoordt !! +
Ja dat kan ik heb het ook!
Dat is met Wubi.
Hier is de link voor Wubi: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/windows-installer
Je Windows besturingssysteem blijft erop staan.
En niet tevreden over ubuntu?
Dan start je > Windows > Configuratiescherm > Programma verwijderen > dan naar Ubuntu zoeken.

Gr Gebruiker71
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt vlak voor de installatie voor alleen Ubuntu of dual-boot (bij opstarten kiezen uit windows of Ubuntu)