Wat betekent ''Terugzetten op apparaat \Device\RaidPort0 is aangevraagd?'' in het logboek van Windows 7?

Ik zie deze tekst staan in mijn logboek van Windows 7. Het staat er als een waarschuwing. De bron is amdsata.
De computer geeft sinds kort vaak de melding: programma reageert niet (terwijl ik maar 1 programma tegelijk gebruik.)

Kan de waarschuwingsmelding in het logboek (Terugzetten op apparaat \Device\RaidPort0 is aangevraagd?) te maken hebben met het feit dat ik vaak de melding krijg: programma reageert niet. Zo ja, waarom? Wat is het verband?

Ik gebruik sinds kort een Compaq CQ56-187sd.
Het ram geheugen is 2GB. Als ik de melding krijg: ''Programma reageert niet'' gebruik ik slechts 1 programma. Het is niet zo dat ik meerdere programma's tegelijk gebruik. Het is ook niet zo dat de computer grafisch gezien zwaar belast wordt. Ik ben niet aan het gamen of video's aan het bekijken.

Norton Antivirus laat weten dat er geen virus of iets dergelijks is gevonden. Verder heb ik de meest recente updates geïnstalleerd van Windows 7. Ook via HP zijn de meest recente updates geïnstalleerd. Ook de meest recente plugins etc zijn geïnstalleerd.

Norton geeft wel regelmatig de melding: intensief schijfgebruik (terwijl ik maar 1 programma gebruik: FireFox). Als Norton deze melding geeft ben ik dus niet meerdere programma's te gelijk aan het gebruiken.
Dat is heel vreemd.

De computer is nu pas 1 week oud. Op de harde schijf (totaal 350 GB) staat slechts 50GB.

alvast bedankt voor jullie antwoord en het meedenken :-)

Toegevoegd na 1 dag:
Moet ik terug naar de winkel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

Als je e.e.a. googled op Internet dan kom je dit probleem vaker tegen en zie je 2 mogelijk oorzaken:

1. De wijze waarop de aansluitingen van de componenten (harde schijf, DVD-speler etc..) op de SATA interface zijn uitgevoerd is niet goed (je schreef ook: bron AMDsata)

2. De BIOS instelling voor de harde schijf staat op een verkeerde waarde nl RAID. (Dat heeft waarschijnlijk iets te maken met een situatie waarin 2 harde schijven zijn geplaatst in RAID-configuratie, maar je schrijft echter dat je maar 1 hebt...? )

http://en.wikipedia.org/wiki/RAID

Omdat je aangeeft dat het een nieuwe computer is, zou ik e.e.a. aankaarten daar waar hij gekocht is. Of misschien heeft iemand anders hier op GV nog een idee.