Waarom loopt mijn computer nog steeds vast?

Ik heb op dit moment windows 7. En heb paar dagen terug alle schijven op mijn computer gewist omdat ik last had van het vast lopen met de computer en blauw scherm. Dus ik verwachtte nu de computer clean is dat het ermee afgelopen zou zijn. Maar integendeel, hij is vast gelopen. Weet iemand waar het aan ligt en hoe je het kan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Er valt zonder onderzoek niet veel anders met zekerheid te zeggen dan dat het een hardwareprobleem is.

In een gunstig geval is een geheugenbankje de boosdoener of is de voeding niet helemaal lekker meer, deze dingen zijn tegen niet al te hoge kosten te vervangen. Vervelender is het als je harddisk de oorzaak is en als je moederbord en/of processor de boosdoener is, het is dan vaak het voordeligst je pc te voorzien van een upgrade set. Het zal onderzocht moeten worden door middel van uitproberen wat de oorzaak is. Begin bij de voeding, dat is in veel gevallen de oorzaak van een onstabiel systeem. Bekijk dan gelijk je moederbord of er condensatoren op zitten die bol staan of lekken (dan komt er een bruine drap uit). Als dit het geval is, is het vrij zeker dat je moederbord de boosdoener is.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was dat altijd al zo geweest ??

Het kan ook aan te weinig werkgeheugen liggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals al eerder gezegd, eerst je geheugen strips checken, maar wat niet eerder gezegd is, hoe:
_Eerst de geheugen strips even loshalen en er weer inzetten, zo word de kontajt verbinding even hersteld.
_Als je er 2 in hebt zitten, haal er dan een uit en test een tijdje of het nu wel goed gaat.
_Als het nog fout gaat, dan zou de ander problemen kunnen geven.
Succes
p.s. als het hier niet aan ligt, zou ik de rest van de computer minimaliseren, of te wel alles wat er niet perse mee hoeft te draaien(extra harddisk usb enz) loskoppelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een idee om langs een kringloopwinkel te gaan kijken voor een andere (goedkope) PC?