Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik windows 7 vervangen door windows XP?

ik heb windows 7. het werkt echt niet goed, ik heb windows XP cd, maar ik zou echt niet weten hoe ik hem moet installeren. kan iemand me daarbij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Kimath
12 jaar geleden
wat werkt er niet goed aan?
En waarom helemaal terug naar XP? Grote kans dat je problemen gaat krijgen met drivers van je hardware, dat ze niet compatible zijn met een oudere Windows.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het principe is heel simpel, cd erin en opnieuw opstarten, even zorgen dat hij de cd pakt als 1ste boot optie in je bios en gaan.

De vraag is echter of je een code bij die cd hebt en of deze niet al als gebruikt geregistreerd staat bij MS(dan heb je er niks aan) en of alle drivers voor windows xp te vinden zijn of dat de win7 drivers goed werken op je xp installatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je als tussenstap zou kunnen doen als je het echt wilt is een Dualboot creëren dan heb je beide OS'en naast elkaar staan en kan je bij het opstarten kiezen welke je wil, je kan dan testen of je XP werkend krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd dat 7 niet goed werkt. Zoals ook de anderen al zegen, je kunt als het een machine is die met 7 geleverd is, grote problemen verwachten in verband met drivers. Bovendien wordt XP nog maar nauwelijks ondersteund,en veel nieuwere hardware en software werkt niet lekker met XP. Lijkt me veel handiger om te proberen & beter te laten lopen, OF leer ermee om te gaan, eventueel met wat hulp van anderen, 7 is echt veel beter als XP
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding