Dell inspiron opstart problemen. Hoe kan ik die verhelpen?

Ik heb gister een dell inspiron 15r ontvangen. Natuurlijk gelijk geprobeerd. Geen problemen bij installatie. Voor de informatie, ik heb geen dingen gedownload of extra dingen geïnstalleerd, alleen de dingen die absoluut nodig waren op de laptop te gebruiken. 's Avonds zette ik de laptop uit. Bij het uitzetten zag ik dat de laptop een update van Windows moest doen. Nu wil vandaag mijn laptop niet meer opstarten. Zodra ik hem aanzet zie ik eerst, zoals gewoonlijk het logo van Dell. Daarna komt er een oud uitziend balkje onderaan mijn scherm waarop staat: bestanden laden. Zodra dit balkje vol is kom ik in het normale Windows 7 scherm waar ik mijn cursor zie en het blauwe rondje dat aangeeft dat hij laadt. Vervolgens komt er een pop-up in mijn beeld waarin staat dat mijn laptop niet kan worden opgestart. Ik heb de keuze om te klikken op niet of wel verzenden, beide opties heb ik al gedaan. Vervolgens kan ik klikken op voltooien. Hierna gaat mijn laptop automatisch uit. Via via werd mij verteld dat ik de laptop in veilige modus kon starten, ook dit heb ik al geprobeerd. Ook dit had geen effect. Volgende week moet ik mijn laptop echt intensief gaan gebruiken, dus een optie om hem op te sturen naar Dell is er niet. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
paulus811
11 jaar geleden
Dell heeft een telefonische helpdesk. Ik zou zeggen 'bellen' die hap.

Het beste antwoord

Heb je ook geprobeerd in veilige modus een systeemherstel te doen?

Als dat niet werkt kan je inderdaad best formatteren (dat kan je doen met om het even welke windows 7 cd, zolang de bitversie klopt of met de cd die je bij je laptop hebt gekregen, en dat kan je inderdaad zonder problemen zelf doen).

Denk erom, die updates zijn wel belangrijk, stel ze dus zeker niet in op "nooit", maar wel op: "mij verwittigen wanneer er updates zijn en vragen of deze mogen geïnstalleerd worden" (ofzoiets, ik werk zelf momenteel niet met windows, dus kan ik niet exact zeggen hoe het onder windows wordt geformuleerd).

Tijdens de installatie klik je dan eerst op de onderste instelling (updates niet automatisch installeren en instellingen later wijzigen, ofzoiets ;-) ).

Dan, voor je updates gaat installeren (!): controleer of windows het service pack al heeft geïnstalleerd. Zonee: download en installeer deze eerst apart en niet via windows update. Zo krijg je een heleboel updates verwerkt in het service pack en toegegeven: het duurt een tijdje eer dat allemaal geïnstalleerd is: maar het is minder zwoegen voor windows update! Bovendien zou windows update anders misschien aan zinloze updates beginnen (omdat deze later toch opnieuw met het service pack worden geïnstalleerd)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een narigheidje van Windows 7: daar staat de automatisch update automatisch aan. Dwz dat Win7 te pas en te onpas gaat kijken of er updates zijn; bij sommigen moeten die eerst worden geinstalleerd wil Win7 verder lopen. Ik raad je aan OPNIEUW Win7 te installeren (met formatteren) en onmiddellijk de automatische update veranderen in "nooit updaten" en dat in eigen beheer houden.

Je kan ook proberen de laptop met kabelnetwerkaansluiting op te starten. Hopelijk haalt Win7 dan die update en draait dan verder. Maar ik geef je weinig kans. Win is helaas het meest gebruikte OS, maar niet het meest stabiele.

PS Alles wat Win7 automatisch wil doen: UITSCHAKELEN!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de laptop zit een cd waarop staat: Use this disc only to reinstall the software already installed on your computer. Logischerwijs zou ik die cd er nu in doen en opnieuw installeren. Er wordt echter door verschillende mensen gezegd dat we dit niet zelf kunnen doen. Kan ik dit zelf doen, zelfs al zou ik weinig kennis hebben. Of is dit niet verstandig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is dat voor onzin: natuurlijk kan je dat zelf doen anders heb je er toch niks aan, of wil je met je laptop en de CD naar Dell toe gaan? Op de CD staat een activeringscode, gewoon opstarten met de CD (is eigenlijk een DVD) en dan Custom installation en kiezen voor partitie en foirmatteren. Daarna de instructies op scherm volgen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar probeer eerst eens op te starten met een Netwerkkabel in de laptop (RJ45 stekker), niet vertrouwen op de WiFI, en dan gewoon laten lopen (kan best een uur duren; je moet wel ondertussen af en toe wat meldingen op je scherm zien).
Pieter2011
11 jaar geleden
Van mij een plus: ik zou het ook zo doen. En denk ook dat de problemen zijn ontstaan door het uitschakelen van de laptop tijdens het updaten. Dus: gewoon de cd in de gleuf en Windows opnieuw installeren.
Als je garantie hebt van Dell kun je gewoon de helpdesk bellen; dat beviel mij uitstekend. Ik heb nu geen Dell meer, maar je moest drivers van het internet halen bij herinstallatie, maar ook de driver voor de Internetkaart. Haal de drivers dus eerst op; dat gaat het makkelijkst met de servicetag die op je laptop zit en op de website moet opgeven. Dan kom je automatisch bij de juiste drivers terecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij herinstallatie met de bijgeleverde CD/partitie hoef je geen drivers te downloaden. Je hebt waarschijnlijk zelf een andere Windows versie er op gezet, dan moet dat wel.