Hou drivers en programma's te behouden?

Ik wil mijn Pc gaan herstellen maar ik wil wel mijn programma's en drivers behouden, kan ik deze gewoon uit de programfiles halen en ze er later in terug zetten? en waar vind ik de drivers??

p.s. ik heb niks binnenin de PC veranderd en toe ik hem kocht werkte alles.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Programmas zul je opnieuw moeten installeren. Je hebt ze op schijf of je moet ze, origineel, op een back-up medium zetten.

Drivers kun je wel bewaren:
Hardware drivers veiligstellen
Hoewel Windows over een database met hardware drivers beschikt (en de meeste hardware bij herinstallatie dus al van een driver voorziet), is vooraf niet duidelijk of Windows alle benodigde drivers automatisch kan installeren. Bevat het Apparaatbeheer na installatie van Windows nog onbekende hardware (te herkennen aan een geel vraagteken), dan zullen de voor deze hardware benodigde drivers nog handmatig moeten worden toegevoegd. Een back-up van de drivers kan in zo’n geval goed van pas komen. Het veiligstellen van de hardware drivers kan op twee manieren:

Controleer de websites van de hardware-fabrikanten voor de meest recente hardware drivers (eventueel met behulp van een zoekmachine).
Maak een back-up de geïnstalleerde drivers met Double Driver (download: www.boozet.org/download.htm) of DriverMax (download: www.innovative-sol.com/drivermax). Beide programma’s kunnen gratis worden toegepast, DriverMax geeft doorgaans het beste resultaat.
Noteer in ieder geval de namen van alle geïnstalleerde hardware items (zie het Apparaatbeheer, in Windows XP bereikbaar via het onderdeel Systeembeheer van het configuratiescherm, onderdeel Computerbeheer; in Windows Vista direct via het configuratiescherm). Deze lijst kan na herinstallatie van nut zijn bij het zoeken naar de juiste drivers!

Kijk op de link voor handige tips bij een her installatie van windows.