Als ik mijn computer opstart komt er telkens een foutmelding voor? hoe kan ik dat oplossen?

dit is de foutmelding:

er is een fout opgetreden tijdens het laden van:
C:\users\sandra\AppData\roaming\MICROS~1windows\startM~1\programs\startup\ScannD~1.DLL kan opgegeven module niet vinden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (6)

Nou het ScannD~1.DLL file is weg en daarmee wil hij opstarten. Hoe je het kan oplossen weet ik niet, weet alleen dat dat de oorzaak is.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien ik in het pad 'roaming' zie staan, neem ik aan dat je in een (bedrijfs)netwerkomgeving zit. Heb je geen helpdesk om bij aan de bel te trekken?

Wat opvalt aan de melding, is dat het gaat om een entry in het startmenu en wel in de map ' Alle programma's', ' Opstarten'. Dat is op zich nog niet zo raar. Wel raar is het dat Windows in die map blijkbaar een DLL-bestand verwacht, wat hoogst ongebruikelijk is.

Een DLL op die plek riekt naar iets virusachtigs. Dit zou dan ook de verklaring voor de foutmelding kunnen zijn: die DLL staat inderdaad in de betreffende map, maar je anti-virussoftware verhindert dat er iets mee gedaan kan worden, waardoor je deze foutmelding zou kunnen krijgen.

Je zou na het inloggen naar de betreffende map in het startmenu kunnen gaan en, wanneer het bestand daar inderdaad staat, het bestand proberen te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is krijg je deze melding als Windows al is opgestart. Misschien is deze dll nodig voor je virusscanner? Of voor een scan applicatie? Kijk even in je msconfig : startknop-> uitvoeren-> typ "msconfig" (zonder aanhalingstekens) en druk enter! Kijk onder tab "opstarten" of je daar iets van kan terug vinden. Als dat zo is, herinstalleer dan de applicatie! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens onnodige usb kabels uit je pc te halen en dan opstarten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE virusscanner heeft z'n werk nét ietsje te goed gedaan- ik vermoed AVG- en heeft een zogenaamd "fake-software driver" in een map geplaatst,waardoor U dit constant krijgt te zien. Microsoft heeft een uitstekend programma met de naam Windows Microsoft Malicious Tool ontwikkeld en - U raadt het al- die gaat voor U op zoek naar "verdachte " zaken als deze er ook één van is.
Hieronder staat de link van die website. LEEST U UITVOERIG,HOE HET WERKT ( staat ergens onderin)

http://support.microsoft.com/kb/890830/nl

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien verouderde software die je hebt zoals een oude navigatie ofzo