mijn broertje van 7 heeft een eigen pc gekregen,welke software en besturing kan ik het beste.installeren zodat hij veilig kan computeren

Hij weet hoe die met een pc móet werken maar ik wil hem een beetje in de gaten kunnen houden omdat hij vaak alleen achter de.pc.zal zitten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

http://www.zdnet.nl/downloads/64284/parental-control-bar-4-0-3/

Kijk hier eens! Toezicht voor ouders dus blokkeren wat niet gewenst is om te bezoeken voor hem.

Ook is het zeker aan te raden om Mc.Afee Site Advisor te downloaden. Deze geeft bij het surfen aan welke Sites veilig zijn om te bezoeken en geeft dit groen aan bij de zoekmachine : grijs is twijfelachtig ( nog niet gecontroleerd) en rood is vol malware of zelf gevaarlijk ( virus od.)

http://www.siteadvisor.com/

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet hem wel op het hart drukken om NOOIT de rood aangegeven sites aan te klikken die op het scherm van Google verschijnen wanneer hij surft. Grote kans dat de PC dan besmet raakt.
13 jaar geleden
Spector pro is een keylogger waar je echt ALLES mee kan zien, kost ook 100 euro... Maar dit is misschien wel een beetje schending van de privacy, doordat je echt alles kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Windows Vista en 7 zit het ouderlijk toezicht. Vaak is dit voldoende voor kinderen van rond de 7 jaar. Let wel op dat hij niet zo'n computer-creap zo als ik wordt, die dus gaat proberen het ouderlijk toezicht uit te schakelen. Verder kun je nog met bepaalde Antivirus Software proberen om bepaalde acties of programma's te blokkeren (MSN, enz.), en proberen om bij te houden welke sites hij bezoekt. Misschien een beetje schending van de privacy volgens sommigen... Verder moet je ervoor zorgen dat hij GEEN administrator is van de pc. Anders kan hij bijv. de Firewall uitzetten die controleert wat hij aan het doen is. Eigenlijk kun je deze vraag beter stellen aan iemand van een computerwinkel. Hij / Zij kan je prima uitleggen wat je wel en niet moet doen. Verder veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan bij configuratiescherm het ouderlijk toezicht aanzetten, je moet eerst zorgen dat hij geen admin is, dan kun je volgens mij tijd dat hij ingelogd mag instellen enzo. Maar doen je ouders dat dan niet, omdat je als broer/zus niet hoort te letten op je broertje.