acer laptop opnieuw installeren

hallo ik heb een acer aspire 3500 laptop met w xp er op, nu is mijn vraag: ik wil w xp er opnieuw opzetten, en de lt wat sneller maken weet iemand hoe ik dit moet doen , met de recovery cds die er bij zitten, of is hier een ander trukkie voor.
groetjes ton

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De acer laptops werken óf met een herstelcd óf een herstelpartitie.

Bij een herstelcd werkt het ongeveer zo: je doet de eerste recovery cd in je cd/dvd-speler en start opnieuw op. Bij het opstarten vraagt hij - voordat je naar windows gaat - of je wilt opstarten van cd. Als je dat doet dan wordt er een programma gestart waarmee je Windows XP opnieuw kunt installeren.

Je kunt vaak kiezen voor een kale installatie of voor het herstellen van de systeeminstellingen. Wel moet je oppassen, want in het laatste geval ben je al je gegevens op de C:-schijf kwijt. Als je bestanden en foto's e.d. op een aparte D:-schijf staan dan kun je wel gewoon herstellen of Windows installeren zonder dat je je data kwijtraakt.

Als dit niet werkt dan is er misschien sprake van een herstelpartitie. Bij het opstarten druk je dan of F8 of F10 of F1, dat is afhankelijk van je type en ik weet het niet voor die van jou. Je komt dan in een menu met dezelfde keuzes als ik hierboven heb beschreven.

Succes met het installeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij je laptop worden vaak enkele cd's geleverd. Op 1 van deze cd's zou een Windows installatie moeten staan. De precieze naam op het schijfje verschilt per fabrikant.
Met behulp van deze cd en de licentiecode op je computer kan je de laptop opnieuw installeren.