FreeBSD is niet beter dan Ubuntu, en Unix is ook niet beter dan GNU/Linux. Ieder operating system is weer ergens anders goed in, anders zou het denk ik ook niet gebruikt en onderhouden worden.

Ubuntu is een Linuxdistributie die er erg op is gericht om een gebruiksvriendelijk OS voor desktop- en laptopgebruikers te zijn. Dat is waar Ubuntu beter in is dan FreeBSD.

FreeBSD richt zich vooral op servergebruik en staat erom bekend een ontzettend betrouwbaar en stabiel OS te zijn op dat gebied.

Dus het ligt er puur aan wat je doeleinden zijn wat je het beste kunt gebruiken.

Overigens zijn zowel FreeBSD als GNU/Linux Unix-varianten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

waarom gebruikt iedereen windows, omdat het e.e.a. makelijker te besturen is dus bovenstaande prog. voor huis tuin en keuken gebruik crap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de GUI van de laatste versies van FreeBSD en Ubuntu zijn anders wel begrijpelijk voor huis tuin en keuken gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Unix voor huis tuin en keuken gebruik? Ik dacht het niet. Het wordt wereldwijd op grote systemen gedraaid.