Windows 7 64bits of Macintosh?

Welke kan ik beter gebruiken?

Wat ik doe op mijn pc:

Schrijven, internetten, downloaden, films kijken, muziek luisteren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Gaat het om een computer die je nog gaat kopen? Je kunt op een bestaande computer namelijk niet alles kiezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik moet hem nog kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OSX

Het beste antwoord

Een Apple of een Windows PC. Dat is net zo'n vraag als: Zal ik een Ford nemen of een Mercedes. Op beide systemen kom je goed van A naar B. Je vergelijkt appels met peren en je zou OS X (Apple) met Windows 7 moeten vergelijken.

Om er toch een kennisvraag van te maken zal ik in de bron wat extra links geven met discussies met informatie.

Voordeel van een Apple is dat het besturingsysteem wel heel specifiek op de hardware is geschreven. Dat is namelijk ook door Apple ontwikkeld.

Belangrijkste voordeel is de gebruiksvriendelijkheid. Die zijn doorgaans van Apple producten veel beter. Maar ik vind zelf Windows 7 ook heel erg prettig werken.

Als je video of muziek wilt bewerken dan is een Apple ook handiger, want er wordt gratis betere software meegeleverd dan op een Windows PC.

Op een Apple PC draaien ook Windows programma's. Die werken dan virtueel, maar daar merk je weinig van. Dit werkt zeer goed.

Nadeel is het prijskaartje. Voordeel het design. Maar daar heb je dan ook wel een Mercedes voor.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. Voor wat je beschrijft in je vraag kan je ook kijken naar een goede budget PC. Ik denk dat je de vraag eerst moet stellen:

1. Wat is je budget
2. Wat wil je daarvoor kopen (incl. / Excl. randapparatuur)
3. Heb je al randapparatuur zoals een printer (en gaat dat werken)
4. Wil je een desktop of een laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik speelde in 1990 al grafische spellen op de Mac, toen windows 3.1 nog niet eens uit was ;o) Maar tegenwoordig worden spellen vooral voor de echte spelcomputers ontwikkeld. Spellen lopen op Windows ook vaak heel redelijk, echt specifieke spellen die op Mac OS zijn geschreven zijn er dacht ik veel minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gamen hoef ik niet hoor. Dat is voor mij verder niet interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan adviseer ik je om eerst in je portemonnee te kijken. ik ben zelf begonnen op een Apple en hoewel ik nu al jaren met plezier op een Windows machine werk, kijk ik er toch altijd heel jaloers naar. Maar ik zou het niet door elkaar willen gebruiken, daarvoor verschilt het besturingsysteen teveel. Je went aan het ene of het andere, maar door elkaar is lastig.

Andere antwoorden (5)

Mac is totaal anders dan windows, het is wat je fijn vind. Een mac is duurder en voor het geld waarvoor je een mac hebt heb je meestal een hardwarematig betere pc met windows.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enigste voordeel van een Windows PC is de veel grotere compatibiliteit. Er is veel meer randapparatuur, componenten maar ook veel meer software voor.
Maar aangezien jij er niets bijzonders mee wilt doen, en je hebt er iets meer geld voor over, dan zou ik zeker voor die Macintosh gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mac is natuurlijk duurder, maar wat jij erop wil doen kan prima voor een Mac.

Als je af en toe ook nieuwe Games wil spelen moet je geen Mac nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vooral een kwestie van wat je standpunt hierin is. Ik ben dan ook van mening dat je nooit iemand Windows moet aanraden en juist altijd een Apple computer.

Maar goed, de keuze is volledig aan jezelf. Laat ik zo zeggen, wil je een computer die gewoon werkt? Zonder virussen en vage foutmeldingen die jaren meekan? Neem dan een Macintosh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mac = PC
OSX - Snow Leopard = besturingssysteem
WIndows 7 = Besturingssysteem

OSX kan je ook installeren op een normale pc daar heb je geen MAC voor nodig. dus dat hele MAC verhaal mag iedereen hier weglaten. het gaat hier nu om het besturingssysteem.

Windows 7 heeft tegenwoordig redelijk dezelfde functies als Snow Leopard.. je kan makkelijk tabben tussen programma's, overzichtelijk en (ligt eraan hoe je ermee omgaat) stabiel.

Als jij gewend bent aan Windows dan zou ik het bij Windows houden. Ben je meer bekend met OSX dan zou ik OSX installeren.