Welke taal "spreekt" jouw computer, en waarom?

Op mijn computer heb ik de engelstalige versie van Vista geïnstalleerd. Expres engelstalig, om een consistent gedrag te krijgen - van veel programma's zijn alleen engelstalige versies te krijg, en ik wilde geen talenmengelmoes.

Op het werk is (helaas) de nederlandstalige versie geïnstalleerd.

Welke taal is bij jou geïnstalleerd, en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (19)

Nederlands...

Omdat ik nederlander ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engels, omdat het die torrent zo beter uitkwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlands omdat ik dat gemakkelijker vind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn heel wat overbodige nullen voorop ;-)
Toch +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat is vista gedeelte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beter bekend als "binair"
had je een hoop 1en en 0en gescheeld.
(+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The way I see it there's only 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat er juist 10 soorten mensen waren: zij die ternair snappen, zij die het niet snappen, en zij die denken dat het binair is...
Zelfs in het nederlands begrijp ik het meeste nog niet eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt volgens mij al aardig bijgeleerd sinds maart, Ed!:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep, ik kan er zelfs plaatjes bij zetten!
Grapje. Groeten Ed
Thuis Nederlands, had niet echt keus, stond al geïnstalleerd op de laptop. Op het werk engels, wederom geen keus, was zo geïnstalleerd.
Ik heb er weinig verschil in, werk in beide gevallen net zo makkelijk met het systeem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn grootste probleem tussen EN (thuis) en NL (werk) zit in de de sneltoetsen. Voorbeeld: wil ik Alt-V, N doen om naar het volgende venster te gaan (Alt-V voor het View-menu, N voor Next Window), gebeurt er iets heel anders - oh shit, ik zit op m'n werk, dit is NL - moet ik dus Alt-D, V doen (Alt D voor het beelD-menu, V voor Volgend Venster).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik zat even te denken, wat bedoeld hij... ik ben van het type alt+b of alt+f en dan opzij lopen.
Engels, omdat het me niet uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engels, om dezelfde reden als je zelf al aangaf.

En geheimtaal, als ie vastloopt :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, vastlopers - lang niet gezien - heb nu Vista, dat is net zo stabiel als NT. Daarvoor had ik NT, zo stabiel als een rots. Maar ik ken ze wel - stapeloverloop, staat er dan in het Engels. En een hoop zinloze codes.
Digitaal en soms erg traag van begrip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook alles in het engels, omdat dat makkelijker is.
Als ik een probleem heb met Windows, en ik ga wat googlen kom ik al gauw op engelse websites terecht. Lastig als je steeds alles terug moet vertalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlands, omdat ik dat het beste kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlands
Kan ik lezen, engels ook ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engelse XP. XP, omdat mijn baas dat kocht, Engels, omdat ik helemaal gek wordt van "kladblok" en al die andere termen die ik helemaal niet logisch vind. Een NL Excel met "als dan anders" ipv "if then else" komt er bij mij echt niet in. Daar heb ik een duidelijke benaming voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlands, omdat ik hem zo in de winkel heb gekocht.

Mijn laptop is ook Nederlands, omdat ik dat zelf erop heb gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk spreekt de computer binaire taal. Maar ik gebruik Ubuntu en dan in het Engels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op ’t werk is WinXP in het Engels, dus probeer ik alles in het Engels te houden.

Bij mijn thuis-PC werd WinXP in het Nederlands geleverd, dus probeer ik daarop alles in het NLs te houden. Ubuntu is dus ook (grotendeels) Nederlandstalig.

Zo leer je alle foutmeldingen ook in het Nederlands kennen, en dat kan heel handig zijn als je weer eens iemand uit de brand moet helpen. Daarnaast is het eens in de zoveel tijd ook weer goed voor een schaterlach om de knullige vertalingen. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engels XP Pro VLK en MUI pack (via werk!)
Deze versie heeft als eerste de patches en updates beschikbaar. Daarna komen pas de overige taal versie's uit.

VLK=BedrijfsLicentie
MUI=Multiligual User Interface
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
engels, om dezelfde reden als jij al aangeeft, is gewoon praktischer ivm bepaalde termen enzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlands anders kunnen de kinderen niet met de computer werken en moet ik iedere 2 minuten weer er bij staan.