iMac G5 voorzien van nwe HD. Wordt herkend, maar komt niet tevoorschijn in selectiemenu instll OsX . Heb ik eerst install Os9 nodig? Of iets anders???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je de schijf wel eerst geformatteerd?
Bovenin het menu van de installatie kun je naar schijfbeheer. Daar kun je de schijf eerst formatteren.
Daarna zie je de schijf wel en kun je het systeem installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

schijfhulp programma kan hem wellicht wel tevoorschjn halen
onder programma,s hulpprogramma vindt je schijfhulp programma,s wellicht is de schijf als een windows schijf geformateerd dat zul je moeten wissen
en op een apple moet formaten.

of
Als je er en mac os er op probeer te zetten dan zie je het schijfhulpprogramma je geen schijf kan vinden
daar zou ie wel te vinden moeten zijn.
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In schijfhulpprogramma wordt ie wel herkend en hij is beschrijfbaar is de melding. Maar als ik oSX erop wil zetten en het vraagt: 'selecteer doelschijf' valt er niks te selecteren...
capthavoc
13 jaar geleden
wellicht is hij zoals gezegd als ntfs geformateerd
dan is ie zeg maar wel beschrijfbaar maar niet voor mac os besturingsbestanden
Wis de schijf, dus haal die partitie weg
en maak hem geschikt voor apple formaat
dat kies hij vanzelf wel.

volgens mij kan je als je hem gewist hebt ook de setup dan opnieuw opstarten en dan wordt hij vanzelf goed geformateerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij info staat niks over NTFS. Wel een vermelding dat er géén Mac Os 9 besturingsbestanden op zijn geinstalleerd. Denk dat dat het is? Heb alleen geen os9 cd...