hoe kan ik mijn besturingssysteem installeren als hij mijn harde schijf niet kan vinden?

Ik had mijn schijf geformatteerd, en toen ik een nieuw besturingssysteem wilde installeren kreeg ik deze error.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat klopt er zijn 2 partities, dus kan er niet nog een aangemaakt worden, wat je wel kan doen en dat gaat het beste, laat tijdens de installatie de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken en formateren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je opnieuw aanmaken?? Hoe maak je hem opnieuw aan? Want het is geen externe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een partitie, is grof weg gezegd een software matige aktie om je harddisk in te delen in bv een systeem en een data deel. Als je bv xp installeer, vraagt de software eerst welke partitie wil je gebruiken. Kies de juiste en kies daarna voor verwijderen, laat de installatie daarna een nieuwe partitie aanmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik dadelijk op delete klik, dan kan ik hem dus nog wel terug vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er op stond is dan wel gewist, wat je terug vind is een stuk lege ruimte op je harddisk, daar word dan ook de partitie weer opnieuw aan gemaakt, door Windows.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de schijf van 29,7 gb gedelete, en nu krijg ik weer dezelfde error?
wat ik op de foto kan zien, is dat er een systeem gebonden stuk van 100 Mb en een partitie van (als ik het goed zie)29 Gb is. Als je dus gaat installeren geef je aan dat die tweede partitie gebruikt moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Dat is duidelijk. Dan krijg ik deze error
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"couldn't create or locate" duidt erop dat deze partitie verkeerd geformatteerd is, of dat ie naar de gallemiezen is.
Je zou kunnen proberen vanuit de installatie dvd de partitie eerst nogmaals te formatteren, voor Windows (vanaf XP) met NTSF, voor Linux met ext3 of 4, en dan alsnog proberen te installeren.
Of even een andere harde schijf erin zetten en kijken of het dan wel gaat
SCSI Drivers zijn denk ik niet geïnstalleerd, of je hebt een heel oud systeem maar dat lijkt me onwaarschijnlijk of het moet ouder dan 5 jaar zijn? Succes en probeer het eens met een USB/Floppy met je SCSI Drivers en druk op F6 voordat je opstart, bij "I want to install a third-party driver" en geef dan aan dat je een disk hebt waar dat opstaat. Succes!