Hoe kan je een grote NTFS-dir in 1 seconde deleten?

(Win2003)

Als er (tien)duizenden bestanden in staan, gaat ie elk bestandje apart deleten (dat laat ie ook zien). Dat duurt TIJDEN. (Vroeger met deltree.exe onder DOS ging nog sneller, heb ik 't idee! Dit is geen vooruitgang!)

Dit zal een (security)feature zijn van NTFS o.i.d, mooi. Maar ik wil geen security in dezen, ik wil gewoon dat ie binnen 1 seconde de hele dir verwijderd (danwel vrijgeeft op de harddisk). Of 't overschreven wordt of niet, doet er niet toe. Als ie maar de hele dir binnen 1 seconde kan verwijderen.
Is daar een commando voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Probeer het volgende:

Open de cmd prompt (uitvoeren > cmd)

Cd naar de juiste plek (net boven je directory) en dan:

rd /s /q mapnaam

Het zal nog steeds niet in 1 seconde gaan, maar het gaat zeker beduidend sneller dan in de verkenner, omdat de verkenner steeds de overgebleven tijd blijft schatten.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of 't waar is (zou ik moeten benchmarken) maar de andere antwoorden zijn in elk geval fout.

Andere antwoorden (2)

geen commando dat ik ken. Wat ik wel gevonden heb voor je is dit: http://www.snapfiles.com/get/massdireraser.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik raad je aan! gebruik een computer versneller dan gaat alles sneller! het is gewoon een mmc kaartje van bijv. 64gb die de computer versneld en dat wil zeggen dat deleten ook sneller gaat!

kijk maar op deze site

http://www.prijsvergelijk.nl/flash_geheugen/sandisk-flash-geheugen/sandisk_extreme_pro_64gb/

daar staat dat kaartje!

ik heb ook zo`n kaartje en ik had ook,, zo`n probleem als jou en het heeft inderdaad veel geholpen!!

Toegevoegd na 1 minuut:
het kaartje is voor alles geschikt voor foto`s en video`s maar ook natuurlijk voor je pc te versnellen!!

dus je moet niet denk er staat bijv. voor foto`s enz. het is absoluut ook voor je computer te versnellen want ik heb dit kaartje ook!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Zo'n kaartje werkt alleen als de traagheid van de computer wordt veroorzaakt door (veel) te weinig intern geheugen. In zulke gevallen kun je beter extra intern geheugen kopen (enorme snelheidswinst) dan zo'n kaartje (tikkeltje snelheidswinst).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Zo’n kaartje werkt alleen als de traagheid van de computer wordt veroorzaakt door (veel) te weinig intern geheugen." Alhoewel in genoemd geval geen mogelijkheid (veel te duur om te (laten) doen in de betreffende server; ook moet er dan van alles overgezet worden - waarbij er niks mis mag gaan), lijkt me bovenstaande zinnetje niet kloppen.
Naar mijn weten gaat ie elk bestand één voor één in de NTFS-index verwijderen (i.p.v. bijvoorbeeld simpelweg de entry van de dir weg te gooien), en volgens mij moet dat inderdaad veel sneller gaan op een SSD. Want 100.000 file-handelingen verrichten op een SSD gaat veel sneller dan 100.000 file-handelingen verrichten op een harddisk. Intern geheugen lijkt me meer van belang bij het tegelijkertijd starten van veel services/software en het laden/bewerken van grote files (scans, photoshop-files, video).
Cryofiel
13 jaar geleden
Jij wilt het kaartje op een andere manier gebruiken dan de antwoordgever aanbeveelt. De antwoordgever wil het kaartje gebruiken als readyboost. Dus als extra geheugen, zeg maar tussen het internet geheugen en het swapgeheugen in. Daarvan wordt het wissen van een grote map op de harde schijf echt niet sneller. Jij wilt het kaartje gebruiken als SSD-schijf, en daar je grote mappen opzetten (en verwijderen). Het verwijderen van een grote map op een SSD-schijf is wel sneller dan het verwijderen van een even grote map op een harde schijf.