windows 7 hoe raak ik af van de steeds herhaalde waarschuwing dat ik moet updaten?

iedere keer vraagt windows of ik na 10 minuten of maximaal vier uur later het systeem wil updaten. dat herhaalt zich steeds terwijl ik daar dan geen tijd of zin voor heb. hoe schakel ik dit uit?

Toegevoegd na 9 minuten:
waarom niet gewoon downloaden? omdat het systeem daarna blijft vragen om een reboot. Let je even niet op (bakkie koffie scoren), dan begint het systeem alles af te sluiten en daar heb ik hele vervelende ervaringen mee gehad.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
waarom update je niet gewoon ? in de meeste gevallen kan je gewoon doorwerken.
en een eventueele reboot is handig om een bakkie koffie te scoren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vooral niet updaten !! Maar straks ook dan niet klagen hier.
Dat updaten heeft die computer nodig voor nieuwe beveiligingslekken te repareren. Anders konden jouw gegevens wel eens op straat komen te liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan pas je de tijd toch gewoon aan.
Of nog beter bij windows update geef je aan dat hij mag downloaden en niet instaleren.....
Beter dan uit. Meld hij alleen dat updates zijn maar gaat pas instaleren als jij het zegt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows heeft op dit ogenblik een groot probleem met de updates voor Office. In dit geval gaat het om de updates KB 2760411, KB 2760588 en KB 2760583. Deze updates worden constant aangeboden, ondanks dat ze al goed geïnstalleerd zijn. Worden ze nu weer opnieuw aangeboden, klik je in het venster op updates verbergen.
Dan verberg je deze 3 updates. Kijk maar in de lijst van updates en je zult zien dat boven genoemde updates al meerdere malen in de lijst staan. Vooralsnog hebben ze geen oplossing voor dit probleem. Maar als je ze verbergt, worden ze tenminste niet meer aangeboden.

Antwoorden (2)

Dit kan eenvoudig via een register tweak. Maak hiervoor altijd een back-up van je register.

Windowstoets+R → regedit →navigeer naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE \Software\Policies \Microsoft\Windows \WindowsUpdate\AU

Verander de "NoAutoRebootWithLoggedOnUsers" DWord waarde naar de gewenste waarde.

0 = False (Allow auto-reboot)
1 = True (Disallow auto-reboot)

Save en start Windows opnieuw op.

Hierna zal je systeem nooit meer vragen om een reboot terwijl je aan het werk bent.

Toegevoegd na 1 uur:
In jouw geval kiezen voor 1 (disallow auto-reboot)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou in jouw geval dan niet handiger zijn om de updates uit te schakelen in het configuratiescherm.

Dit kan je instelling in je configuratiescherm en dan windows update, en daar even langs de diverse instellingen lopen.

Uiteraard kan de eerder genoemde registertweak ook een oplossing bieden.
Maar niet ieder systeem reageert hetzelfde op dergelijke tweaks, soms werken ze helemaal niet.

Uiteraard is het overbodig om erbij te vermelden dat dergelijke updates er niet voor niets zijn.
En dat venster klik je ook zo weg, en laat je hem zijn gang gaan wanneer je er wel tijd voor hebt.