windows 7 hoe raak ik af van de steeds herhaalde waarschuwing dat ik moet updaten?

iedere keer vraagt windows of ik na 10 minuten of maximaal vier uur later het systeem wil updaten. dat herhaalt zich steeds terwijl ik daar dan geen tijd of zin voor heb. hoe schakel ik dit uit?

Toegevoegd na 9 minuten:
waarom niet gewoon downloaden? omdat het systeem daarna blijft vragen om een reboot. Let je even niet op (bakkie koffie scoren), dan begint het systeem alles af te sluiten en daar heb ik hele vervelende ervaringen mee gehad.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit kan eenvoudig via een register tweak. Maak hiervoor altijd een back-up van je register. Windowstoets+R → regedit →navigeer naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE \Software\Policies \Microsoft\Windows \WindowsUpdate\AU Verander de "NoAutoRebootWithLoggedOnUsers" DWord waarde naar de gewenste waarde. 0 = False (Allow auto-reboot) 1 = True (Disallow auto-reboot) Save en start Windows opnieuw op. Hierna zal je systeem nooit meer vragen om een reboot terwijl je aan het werk bent. Toegevoegd na 1 uur: In jouw geval kiezen voor 1 (disallow auto-reboot)

Bronnen:
http://support.microsoft.com/kb/555444

Zou in jouw geval dan niet handiger zijn om de updates uit te schakelen in het configuratiescherm. Dit kan je instelling in je configuratiescherm en dan windows update, en daar even langs de diverse instellingen lopen. Uiteraard kan de eerder genoemde registertweak ook een oplossing bieden. Maar niet ieder systeem reageert hetzelfde op dergelijke tweaks, soms werken ze helemaal niet. Uiteraard is het overbodig om erbij te vermelden dat dergelijke updates er niet voor niets zijn. En dat venster klik je ook zo weg, en laat je hem zijn gang gaan wanneer je er wel tijd voor hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100