Hoe zorg ik ervoor dat niemand mijn gebruikersmap kan inzien?

Ik vind het best dat mensen binnen het netwerk mijn openbare map bekijken, maar mijn persoonlijke map, is nu ook zichtbaar binnen het netwerk, ook al is het "Delen met" op Niemand ingesteld.

De bijgevoegde screenshot, is gemaakt vanaf een andere pc, die dus toegang heeft tot de map "Ivar" en "Public".

Public is geen probleem, maar Ivar hou ik liever voor mezelf. :)

Iemand een idee hoe ik deze on-deelbaar kan maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De screenshot die bijgevoegd is, is genomen vanaf een andere pc in het netwerk. Ik kon gewoon de map inzien.

Antwoorden (3)

Hoe het in Windows kan weet ik niet, maar ik kwam laatst wel een handig programmaatje tegen waarmee je mappen kunt afschermen met een wachtwoord: My Lockbox. Het werkt heel simpel. Met de gratis versie kun je één map beveiligen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows kent twee plaatsen waar je toegangsrechten in kunt stellen. Op bestandsniveau en op shareniveau. Je hebt dus als je rechtsklikt op een map en voor 'Eigenschappen' kiest als het goed is ook twee tabbladen die met rechten te maken hebben.

Controleer of op beide tabbladen nergens de toegang voor anonymous/anoniem guest/gast ingesteld staat. LET OP! wanneer je hier teveel verwijderd, kun je jezelf buitensluiten. Haal dus geen rechten weg bij everyone/iedereen/geregistreerde gebruikers o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,
Wanneer je met de rechtermuisknop op de map klikt heb je de optie "eigenschappen". Wanneer je hier op klikt krijg je een scherm te zien met een tabblad "beveiliging". Hier kun je de rechten aanpassen van andere gebruikers, je kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat alleen jij als administrator van die computer erbij kunt.

Ook zijn er natuurlijk genoeg programma's te vinden die dit voor je doen (met bijvoorbeeld een wachtwoord).