Hoe stel ik Thunderbird E-mail programma in als eerste keuze in Windows 10 ?

Als ik een foto wil doorsturen via "kopieer naar" vindt ik geen Thunderbird maar via e-mail geadresseerde en dan krijg ik het mail programma van Windows 10.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

◾Klik op Starten (linksonder in beeld).
◾Klik op Instellingen > Systeem.
◾Klik links op Standaardapps.
◾Nu opent een overzicht van apps die standaard gebruikt worden. Bij 'E-mail' kun je Thunderbird als standaardprogramma instellen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt bij Thunderbird naar Extra -> Opties -> Geavanceerd -> Algemeen gaan.
Vink daar aan "Altijd tijdens het opstarten controleren of Thunderbird de standaard e-mailclient is".
SimonV